به گزارش پایگاه خبری چل بیم، سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱؛ مجتبی نوزرنژاد مدیرمسوول این رسانه در یادداشتی آورده است: «شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم بالاترین نهاد تصمیم گیر در کل امور ترافیکی جزیره قشم است و مصوبات این شورا بالاترین اعتبار را دارد لذا هرگونه تصمیم و اقدام خارج از این شورا در امور ترافیکی جزیره قشم، فاقد اعتبار است.»
آنچه با هم مرور کردیم بخشی از سخنان رئیس شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم است که عملا بر وظایف قانونی مسوولان شهرستانی در حوزه سرزمینی خارج از محدوده ۳۰۰ کیلومتری منطقه آزاد قشم نیز خط بطلان می کشد تا بار دیگر دوگانگی مدیریتی حاکم بر جزیره قشم خودنمایی کند.
در این بین خبر کم سابقه ثبت افزون بر ۱۰ کشته ناشی از سوانح رانندگی در کمتر از یک ماه اخیر در جادههای پرتردد قشم نقل محافل است. در میان جان باختگان کودکان و نوجوانانی نیز به چشم می خورند که سبب می شود احساسات عمومی جامعه بیش از پیش جریحه دار شود.
تمام این وقایع در حالی است که جزیره قشم در آستانه فصل گردشگری خود قرار دارد، شعار جهانی شدن را یدک می کشد و برای میزبانی از یک میلیون گردشگر و مسافر داخلی و خارجی مهیا می شود که البته باید در نظر داشت که میهمانان جزیره به اندازه مردمان بومی بر جاده های جزیره تسلط ندارد.
آنگاه که جاده های قشم خون مردمان خود را میمکند، چه عاقبتی می توان برای میهمانان ناآشنا متصور شد. دردناک تر از تمام گفتهها، سکوت گوش خراش مسوولان در پی حوادث اخیر است که چنگ بر روح جامعه می اندزد. چندین انسان جان باختهاند و مسوولان با سکوتشان نشان می دهند که سنگینی بار مسوولیتشان را درک نکردهاند؛ آیا زمان سخن گفتن با مردم فرا نرسیده است؟
انتهای پیام/.