تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
پس از 6 ماه؛

عبدالملکی توانست سکان قشم را به «پیغامی» بسپرد/ خداحافظی جزیره با احیاگر امید

  • کد خبر : 2999
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۸:۲۲
عبدالملکی توانست سکان قشم را به «پیغامی» بسپرد/ خداحافظی جزیره با احیاگر امید
عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور پس از 6 ماه کش و قوس در مارپیچ سیاست بلاخره توانست گزینه مورد نظر خود را در جایگاه مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم منصوب کند.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲؛ «مجتبی نوزرنژاد» مدیر مسوول این رسانه در یادداشتی با عنوان «عبدالملکی توانست سکان قشم را به «پیغامی» بسپرد/ خداحافظی جزیره با احیاگر امید» نوشت:

حجت‌عبدالملکی ۱۵ آبانماه ۱۴۰۱ پس از سعید محمد سکاندار شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور شد و در ششمین سفر کاری خود به مناطق آزاد، تجاری و صنعتی کشور، یکشنبه سیزدهم آذر ۱۴۰۱ برای نخستین بار در این جایگاه به جزیره قشم سفر کرد.

کلاغ‌های شهر شامگاه آن روز از عزم جدی عبدالملکی برای ایجاد تغییر در مقام عالی سازمان منطقه آزاد قشم خبر دادند؛ رفته رفته این خبر در گوش شهر پیچید و حکمرانی شایعات در قشم چنان قوت گرفت که  می رفت همچون زنجیری نامرئی دست و پای «فتح الهی» به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم را در حصار کند اما اقدامات این مدیر که از مصادیق عینی اقدام و عمل است حصار را در هم شکست؛ هرچند شایعات در کند کردن روند خدمات و جذب سرمایه گذاران قدر بی تاثیر نیز نبود.

با این وجود در این مدت طرح فاخر مسکن جوانان در قشم به ثمر نشست، ابر پروژه پل خلیج فارس جانی دوباره گرفت، بانکرینگ سوخت که از آرزوهای ایران بود محقق شد، توسعه زیرساخت‌ها بویژه در حوزه راه‌ها شتاب گرفت، رشد ۴۳۴ درصدی صادرات به خارج از کشور رقم خورد، واردات ۱۲ درصد کاهش یافت، تراز تجاری منطقه به مثبت ۵۷ میلیون دلار رسید، یک هزار و ۲۰ هکتار از اراضی جزیره به بیت المال بازگردانی شد و از همه مهمتر، افشار فتح الهی در عمر کوتاه مدیریتی خود در قشم توانست امید مردم جزیره را زنده کند و اعتماد از دست رفته آنان نسبت به دولت را احیا کند.

عدم ثبات مدیریتی بویژه در مناطق آزاد به عنوان شاهرگ حیات بخشی و پویاسازی اقتصاد ملی که می توانند خاتمه بخش تکیه بر اقتصاد نفتی نیز باشند از بزرگترین ضعف ها و انتقادات وارد به دولت سیزدهم است و ابعاد زیان بار آن نه تنها مردم جزیره بلکه دامن‌گیر کشور نیز خواهد شد.

لذا انتظار می رود ثبات مدیریتی به عنوان یک اصل در اصول فکری دولتمردان نهادینه شود تا ایران عزیز بر اساس ریل گذاری اصولی در مسیر پیشرفت، مهار تورم و رشد همه جانبه بویژه در حوزه اقتصاد قرار بگیرد. در این برهه که قشم به رسمی نانوشته، کهن و غلط با تغییرات مدیریتی بسیار پس از نشستن «عادل پیغامی» بر کرسی گردان مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم مواجه خواهد شد جای دارد از اقتدار و ثبات مدیریتی در دولت یازدهم و دوازدهم یاد کرد.

«حمیدرضا مومنی» از مدیران دولت تدبیر و امید که سکاندار سازمان منطقه آزاد قشم بود در دور نخست دولت روحانی با اقتدار و صلابت به شایعات جابجایی از این سمت پاسخ گفت و تصریح کرد «تا پایان دوره دوم ریاست جمهوری دکتر روحانی در قشم ماندگارم». قصد واکاوی بار سیاسی-اقتصادی این جمله و یا کنکاش عملکرد مومنی و دولت روحانی در جزیره قشم را نداریم لیکن ثبات مدیریتی از نقاط قوتی بود که جای دارد دولت مردمی ایران قوی از آن الگو بگیرد و حالا که عبدالملکی تغییر دلخواه خود را در قشم ایجاد کرده است با صلابت و اقتدار از آن حمایت کند.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2999
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حای نگرانی نیست ان شاءالله دکترپیغامی که خوددرکناردکترفتح اللهی بوده با همان فرمان شایدباشتاب بیشتر به توسعه قشم توجه داشته باشد وازنیروهای لایق قشم استفاده نماید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.