تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
یادداشت؛

بی ثباتی مدیران، نقدی بر دولت رئیسی/ اعتماد عمومی بازیچه شطرنج سیاست شده است

  • کد خبر : 2499
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۲
بی ثباتی مدیران، نقدی بر دولت رئیسی/ اعتماد عمومی بازیچه شطرنج سیاست شده است
عملکرد پریشان دولت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در قبال جزیره قشم این منطقه استراتژیک را در «خودتحریمی» و «مرگ خاموش فرصت‌ها» قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱؛ «مجتبی نوزرنژاد» مدیر مسوول این رسانه در یادداشتی با عنوان «بی ثباتی مدیران، نقدی بر دولت رئیسی/ اعتماد عمومی بازیچه شطرنج سیاست شده است» نوشت:

با استقرار هر دولت، موجی از انتصابات «ثبات مدیریت» در کشور را فرا می گیرد. اقدامی که عرصه علم مدیریت می توان آن را به «تیغه‌ای دولبه» تشبیه کرد چرا که در کنار تمام مزایا، معایب بسیاری نیز به همراه دارد و محققان برای آن ۲۸ پیامد مثبت و ۲۵ پیامد منفی بر شمرده‌اند.

استقرار دولت سیزدهم نیز این موج را در کشور پدید آورد و جامعه نیز به استقبال آن رفت زیرا جسم و روان خود را بیمار و نیازمند این جراحی می دانست. امروز اما با گذشت افزون بر یک سال از استقرار دولت و سپری شدن حدود ۳۰ درصد از عمر آن، تداوم این تغییرات دیگر از سوی جامعه توجیه و پذیرش اولیه را ندارد و چه بسا مخالفان سرسخت و منتقدان به نامی هم دارد.

هرم سازمانی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور از صدر تا ذیل، از انتصاب «سعید محمد» تا «حجت عبدالملکی» به عنوان سکان دار راس این هرم تا مدیران عامل مناطق، معاونین، مدیران و نیروهای صف سازمانی بیشترین تغییرات و آسیب‌ها را به خود دیده‌اند. در این بین منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی قشم بیش از سایرین در گرداب بی ثباتی فرو رفته است.

گردابی که توان رقابتی این منطقه با مناطق آزاد همجوار در آن سوی آب های سرزمینی و ظرفیت عظیم آن برای نجات بخشی اقتصاد ملی را به شدت در حصار «خودتحریمی» قرار داده است. خود تحریمی به مراتب اثرگذارتر از تحریم های هوشمندانه خارجی است و آن را به «مرگ خاموش فرصت‌ها با نقاب لبخند» تشبیه می کنیم.

حکمرانی شایعات در ولنگاری فضای رسانه‌ای کشور و ضعف مشهود تیم رسانه ای دولت و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد در این بین خود چالشی بزرگ است که بر معضلات بی ثباتی مدیران می افزاید. آقای رییس جمهور، شما رای ما بوده‌اید و هستید و قلم به نقدتان می فرساییم چرا که می دانیم گوشی برای شنیدن، چشمی برای دیدن و عزمی برای به کرسی نشاندن حرف حق دارید.

آقای رییس جمهور، برای دفاع از شما و دولت سیزدهم به عملکردی قاطع، موثر و به هنگام نیاز است که متاسفانه در حوزه ثبات مدیریتی ادله و عملکرد قابل دفاعی سراغ نداریم. آقای رییس حمهور، خود نیک می دانید که تغییر یک مدیر از زمان تنفیذ حکم رقم نمی خورد بلکه زمان آغاز آن، شایعات و گمانه زنی هایی است که در لایه های پیدا و پنهان جامعه و محافل موثر به گوش می رسد.

شایعاتی که مدت ها قبل از تغییر رسمی یک مدیر سر باز کرده و آسیب های جبران ناپذیری را بر پیکره مدیریتی و اقتدار مورد نیاز آن برای پیشبرد اهداف دولت و نظام وارد می کند. آقای رییس جمهور، در این بین آنچه کمترین اهمیتی ندارد، اعتماد عمومی جامعه است که اگر چنین نبود و کمترین اهمیتی برای افکار عمومی و اعتماد آنان قائل بودیم باید تیم رسانه ای دولت و دبیرخانه مناطق آزاد نسبت به شایعات موثر، واکنشی قاطع داشته باشد.

واکنش قاطع رسانه‌ای، درمانی موثر است که علاوه بر احترام به افکار عمومی، آسایش را به جامعه و اقتدار را به مدیران در حال خدمت باز می گرداند. از آبان ماه ۱۴۰۱ با انتصاب «حجت عبدالملکی» به سمت دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی تا همین لحظه، شایعه تغییر مدیرعامل منطقه آزاد قشم نقل محافل عمومی و خصوصی شده و این روزها در حالی که قشم باید یکپارچه برای میزبانی از حدود یک میلیون گردشگر داخلی و خارجی مهیا شود و برای یک ایران آبروداری کند، شایعه تغییر در مقام عالی سازمان منطقه آزاد قشم بیش از همیشه قوت گرفته است.

آقای رییس جمهور، اعتماد عمومی جامعه شیعه و اهل سنت قشم را با الزام تیم رسانه‌ای خود به تعیین تکلیف شایعات دریابید پیش از آنکه برای هر اقدامی دیر شده باشد و مردم از دولت مرمی ایران قوی که در گذرگاهی تاریخی و نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران قرار دارد نومید شوند.

آقای رییس جمهور، «قشم» امروز نه به «حمیدرضا مومنی»، نه به «علی درویش‌پور»، نه به «افشار فتح الهی» و نه به «عادل پیغامی» نیاز دارد؛ نیاز امروز قشم تنها «ثبات مدیریتی» و «حمایت قاطع بالادستی» است.

یادداشت: مجتبی نوزرنژاد

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2499
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.