به گزارش پایگاه خبری چل بیم، دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۲، افشار فتحالهی در مراسم تقدیر از روسای کمیته های ستاد اجرایی خدمات سفر با حضور امام جمعه شهرستان قشم، اظهار داشت: هدف اصلی سازمان منطقه آزاد قشم و تمامی دستگاه ها در ایام نوروز، خدمات رسانی شایسته به تمام گردشگرانی بود که قشم را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند.
وی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته برخی از نقاط ضعف سال های گذشته از جمله صف های طولانی در بنادر لافت و پل، امسال تبدیل به نقاط قوت در خدمات رسانی به گردشگران شد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شده، خوشبختانه در تعطیلات نوروزی کمتر خبر منفی و حاشیه از جزیره قشم در رسانه ها انعکاس پیدا کرد.
به گفته فتح الهی؛ در ایام تعطیلات نوروزی آبرسانی با اولویت محل های استقرار گردشگران و مجتمع های تجاری اجرایی شد با این حال همچنان در موضوع تامین آب مورد نیاز ساکنان جزیره و گردشگران نیازمند برنامه ریزی برای توسعه خدمات هستیم.
وی خاطرنشان کرد: با برنامهریزیهای صورت گرفته خوشبتانه در تعطیلات نوروزی کمبودی در اقلام عمومی و مصرفی گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به این جزیره وجود نداشت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در تعطیلات نوروزی امسال در بحث حوادث جادهای و ترافیکی بدون تلفات جانی و فقط تعدادی انگشت شماری بیاحتیاطی، ثبت و گزارش شد.
فتح الهی بیان کرد: امسال با فعالیت ۲۰ ناجی غریق در نقاط خطرآفرین و پرحادثه سواحل، با هدف جلوگیری از غرق شدگی احتمالی و کمک به حفظ جان گردشگران موفق شدند که جان ۱۵ نفر را از خطر مرگ نجات دهند.
وی درباره آمار ورود گردشگر به جزیره قشم نیز افزود: بیشترین حجم ورودی گردشگران و مسافران نوروزی به جزیره از بنادر پل و لافت انجام شد که امسال ۱۵۱ هزار خودرو در ایام نوروز وارد قشم شدند که آمار ورود خودرو نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۰ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال جاری، ۷۴۳ هزار نفر از آنها از طریق بنادر پل و لافت با ۴۱ درصد رشد، ۳۴ هزار نفر از طریق فرودگاه بینالمللی قشم با ۲۱ درصد رشد وارد جزیره شدند.
انتهای پیام/.