تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
یادداشت؛

گسست اجتماعی در طولای قشم/ اجازه ندهیم خشم مردم شعله ور شود

  • کد خبر : 1769
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
گسست اجتماعی در طولای قشم/ اجازه ندهیم خشم مردم شعله ور شود
رهاشدگی امروز و ترک فعل مسوولان مربوطه در طول دوران، غفلت از پیشگیری و تمرکز بر درمان گرایی پر هزینه را به روالی طبیعی تبدیل کرده که بسیار برای نظام اسلامی زیان بار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱؛ مجتبی نوزرنژاد مدیرمسوول این رسانه در یادداشتی آورده است: پندار «درمان گرایی» به عنوان مولفه ای برجسته در موفقیت یک مسوول از بزرگترین زخم های ریشه دوانده بر پیکره مدیریت کشور به شمار می رود و غفلت از پیشگیری، همواره هزینه های گزافی را بر کشور تحمیل کرده است.

رهاشدگی امروز و ترک فعل مسوولان مربوطه در طول دوران، غفلت از پیشگیری و تمرکز بر درمان گرایی پر هزینه را به روالی طبیعی تبدیل کرده که بسیار برای نظام اسلامی زیان بار خواهد بود. آنچه امروز در طولای قشم با صدها خانوار رقم خورده را نیز می توان در همین چارچوب دسته بندی کرد.

ترک فعل ها منجر به گسترش بی رویه حاشیه نشینی و ساخت و ساز گسترده مطابق با هنر معماری سنتی شده که امروز ساخت و ساز غیرمجاز و غیر اصولی قلمداد می شود. رویه ای که تا لحظه نگارش این یادداشت نیز بی وقفه ادامه دارد.

فارغ از لزوم پاسخگو بودن مسوولان بواسطه ترک فعل های ادامه دار و ضرورت ورود مدعی العموم برای احقاق حقوق عامه و ایجاد ضمانت پاسخگویی برای ترک فعل متولیان، آنچه باید امروز در اولویت قرار بگیرد مهار گسست اجتماعی عمیق شکل گرفته در این روستا با جمعیتی قریب به ۱۳ هزار نفر است.

معضلی که اگر همچنان با رویه «گفتار درمانی» و «پاس کاری» مردم کم و بی بضاعت این منطقه بین اداره برق و پست، شورای اسلامی روستا و دهیاری، فرمانداری و بخشداری، دفتر پیشخوان، معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد و مدیریت املاک و مستغلات این سازمان به درازا کشیده شود قطعا موجب شعله ور شدن خشم مردم و تبعات سیاسی-اجتماعی گسترده ای خواهد شد که زمینه را برای جولان فرصت طلبان و معاندین نظام هموار می سازد. بسترسازی که یقینا سهم قابل توجهی از هزینه تراشی ناشی از آن برای کشور و نظام اسلامی متوجه مسوولان مربوطه و کوتاهی های مشهود خواهد شد.

هزینه های مالی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این پاس کاری ها در اوضاع معیشتی موجود، تاب آوری اجتماعی را به مرز بحران رسانده و هر لحظه باید انتظار انفجار خشم اجتماعی مردم را داشت. نشنیده شدن سخن حق مردم بی صدای این منطقه آنان را مجبور به فریاد زدن می کند؛ فریادی که بلندا و شیوه بروز آن غیر مترقبه و همراه با هزینه های بسیار و شاید غیرقابل جبران خواهد بود.

با تمام قوانین و اصول منطقی موجود، مسوولان باید با واقع بینی وضعیت موجود را بپذیرند و دریابند که در حال حاضر این ساخت و سازها انجام شده است، خانوارهای بسیاری در این خانه ها زندگی می کنند و تخصیص انشعاب برق به عنوان نیاز اساسی زندگی در شرجی و گرمای طاقت فرسای این جزیره که پوست از بدن نوزادان معصومش بر می دارد یک مطالبه عمومی و غیرقابل چشم پوشی است.

از این رو می طلبد تمام متولیان در همه سطوح از سازمان منطقه آزاد قشم گرفته تا فرمانداری و شورای تامین شهرستان، بخشداری، دهیاری، اداره برق، دستگاه قضایی، علما و صاحبان تریبون ها بویژه ائمه جمعه با همگرایی و هم اندیشی به هر نحو ممکن متناسب با توان مالی-معیشتی مردم از این معضل گره گشایی کنند تا یکبار برای همیشه این آتش زیرخاکستر آرامش بگیرد؛ مردم از نعمت برق بهره مند شوند و زین پس از هرگونه ساخت و ساز غیر اصولی با جدیت و قاطعیت همراه با قطع دست های منفعت طلب جلوگیری شود.

یادداشت: مجتبی نوزرنژاد

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=1769
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. خب چه ربطی به این عکس داره که گذاشتی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.