تاریخ : چهارشنبه, ۱۴ شهریور , ۱۴۰۳ Wednesday, 4 September , 2024

کارگروهای صنفی قشم کالاهای خود را در سامانه انبارها بارگذاری کنند

  • کد خبر : 5442
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۵:۴۴
کارگروهای صنفی قشم کالاهای خود را در سامانه انبارها بارگذاری کنند
کارگروه‌های صنفی منطقه آزاد قشم روز گذشته در مراسم هم‌ اندیشی سامانه انبارها در این منطقه آزاد با ویژگی‌ها و اهمیت بارگذاری کالاهای خود در سامانه انبارها آشنا شدند.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، در جلسه هم‌اندیشی سامانه انبارها که در سالن کنفرانس مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، بر اهمیت بارگذاری اطلاعات مربوط به کالای فعالان اقتصادی در سامانه انبارها تاکید شد.

سرپرست مدیریت فناوری‌های راهبردی و تحول دیجیتال دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور طی سخنانی کوتاه، گفت: هدف از برگزاری این نشست بررسی و شناخت نواقص سامانه جامع انبارهای منطقه آزاد قشم و رفع آن برای ثبت در IT دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور است.

محمد رخشان افزود: با رفع نواقص و درج آن در سامانه جامع انبارها، آماده برگزاری دوره‌های آموزشی برای فعالان اقتصادی در منطقه آزاد قشم هستیم.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست گفت: متاسفانه عدم اتصال اطلاعات تجار و بازرگان و صنوف مختلف به سامانه جامع انبارها، مشکلاتی را برای آنان به همراه داشته است.

امیرعلی داود ادامه داد: مجموعه گمرک سازمان منطقه آزاد قشم آماده است اطلاعات مورد نیاز صاحبان کالا اعم از کالاهای تجاری و تولیدی را با هدف اطمینان از حمایت قانون به آنان ارائه کند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قشم هم در این نشست هم‌اندیشی گفت: برای کمک به فعالان اقتصادی قشم آماده برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی برای آنان هستیم.

سروان حسن دژمان اظهار داشت: هدف اصلی ما ایجاد امنیت پایدار اقتصادی برای گروه‌های مختلف اصناف و بازرگانان و تجار است و بارگذاری دقیق اطلاعات کالا در سامانه جامع انبارها مهمترین راه برای تحقق امنیت اقتصادی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیه کارگروه‌های صنفی، اگر کالایی در سامانه جامع انبارها بارگزاری نشده باشد، در حقیقت براساس قانون به عنوان قاچاق شناخته می‌شود  و پلیس امنیت اقتصادی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز موظف به اقدام قانونی است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم هم طی این نشست، گفت: خوشبختانه در میان مناطق آزاد کشور، قشم نخسیتن منطقه‌ای است که در حال تشکیل اتاق اصناف می‌باشد.

مسعود مورموگویی ادامه داد: با تشکیل این نهاد روسای کارگروه‌های صنفی موظفند متصدیان واحدهای زیر مجموعه خودشان را در زمینه اهمیت بارگذاری دقیق اطلاعات در سامانه جامع انبارها توجیه کنند.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5442
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.