تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

ژئوپارک جهانی قشم پرچمدار جذب گردشگران طبیعت گرد/ رشد ۱۶ درصدی بازدید گردشگران

  • کد خبر : 2804
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
ژئوپارک جهانی قشم پرچمدار جذب گردشگران طبیعت گرد/ رشد ۱۶ درصدی بازدید گردشگران
قائم‌مقام کمیته گردشگری و اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: از آغاز سفرهاي نوروزي تا ششم فرودين ماه ۱۴۰۲، بيش از ۸۱ هزار و ۵۰۰ گردشگر از ژئوسايت هاي ديدني قشم بازديد كرده اند كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲، سجاد اشگرف با اعلام این مطلب گفت: ژئوپارک جهانی قشم با دربرداشتن میراث زمین‌شناختی، طبیعی و ناملموس متعدد باهدف توسعه پایدار و توانمندسازی جامعه محلی ایجاد شده و نقش ویژه‌ای در آشنایی گردشگران با فرهنگ غنی جزیره دارد.

وی ادامه داد: ژئوسایت های دره ستاره‌ها، غار نمکدان، تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها و موزه ژئوپارک ازجمله مهم‌ترین جاذبه‌هایی هستند که مورد استقبال گردشگران قرارگرفته‌اند.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم خاطرنشان کرد: با مشارکت و همدلی جامعه محلی ژئوپارک امروز به برند گردشگری جزیره تبدیل شده و نام قشم را نه‌تنها در ایران بلکه در سطح بین‌المللی بلندآوازه ساخته است.

اشگرف در پایان از همه گردشگران درخواست کرد تا هنگام بازدید از جاذبه‌های قشم حداکثر مراقبت و محافظت از طبیعت بکر جزیره را داشته باشند و هیچ با خود برندارند به جزعکس و هیچ از خود برجای نگذارند به‌جز ردپا.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2804

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.