تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
یادداشت؛

چه کسانی در شواریعالی ترافیک منطقه آزاد قشم مسوول‌اند؟

  • کد خبر : 1901
  • ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
چه کسانی در شواریعالی ترافیک منطقه آزاد قشم مسوول‌اند؟
علیرغم وارد بودنِ نقدِ رفته بر شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم، به دور از انصاف است اگر سازمان منطقه آزاد قشم و یا مدیر و معاونی خاص را در برابر حوادث مسوول محض دانست چرا که «شورا» همانگونه که از نام آن پیداست محدود به یک فرد یا سازمانی خاص نیست و از 31 عضو درون و برون سازمانی تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱؛ مجتبی نوزرنژاد مدیرمسوول این رسانه در یادداشتی آورده است: پس از انتشار یادداشت «رد خون بر عملکرد شورای ترافیک/ افزون بر ۱۰ کشته طی ۳۰ روز در قشم به ثبت رسید»، فضای مجازی جزیره را به نظاره نشستیم.

واکنش مردم و مسوولان به خبر بیانگر صحت و اشاره آن به دردی عمیق بود که بارها و بارها و به شیوه های گوناگون توسط اقشار مختلف به آن پرداخته شده است. مطالبه‌ای که تا حصول نتیجه مطلوب و رسیدن مردمان و میهمانان قشم به حق طبیعی خود که همان برخورداری از جاده‌هایی ایمن تر و متناسب با نیاز و جمعیت شناور این جزیره است از آن دست نخواهیم کشید.

معتقدیم نه تنها حق نقد صریح عملکرد شورای ترافیک منطقه آزاد قشم بلکه حق نقد صریح عملکرد تمامی دستگاه های خدمت رسان در تمامی عرصه ها برای مردم و رسانه ها در چارچوب اخلاق و معیارهای حرفه ای این حوزه محفوظ و غیرقابل مذاکره است.

در کنار وارد بودنِ نقدِ رفته بر شورایعالی ترافیک منطقه آزاد قشم، به دور از انصاف است اگر سازمان منطقه آزاد قشم و یا مدیر و معاونی خاص را در برابر حوادث مسوول محض دانست چرا که «شورا» همانگونه که از نام آن پیداست محدود به یک فرد یا سازمانی خاص نیست و این شورا در جزیره قشم از ۳۱ عضو درون و برون سازمانی تشکیل می شود.

لذا تمامی ارکان این شورا هر یک به سهم و در چارچوب شرح وظایف خود باید مسیر خدمت و اقدامات در سه بخش انجام شده، در حال انجام و برنامه های آتی را با زمان بندی مشخص هموار و برای جامعه تبیین کنند. سازمان منطقه آزاد قشم در همین راستا به سهم خود از نخستین روز شروع دور جدید خدمت در جزیره، تکمیل زیرساخت‌ها به ‌ویژه در حوزه راه‌ها و ایجاد یک شبکه جامع حمل ‌و نقلی را در اولویت قرار داده است.

سه پروژه در حوزه راه ‌سازی جزیره با اعتباری بالغ‌ بر ۲۴٫۷۷۰ میلیارد ریال که مسیری به طول ۱۰۲٫۳ کیلومتر را شامل می‌شود آغاز شده که در رأس این پروژه ‌ها، تعریض جاده ساحل جنوبی از شهر قشم تا فرودگاه بین‌المللی جزیره به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال است که در خردادماه ۱۴۰۱ کلنگ زنی شده و قرار است ۴۹ هزار قشموند را از خدمات خود منتفع کند.

به سرانجام رسیدن این پروژه، با کاهش بار ترافیکی شهر قشم در ایام پیک گردشگری، دسترسی ایمنی به فرودگاه بین‌المللی جزیره ایجاد می کند و ساکنان شهرهای قشم، سوزا و روستاهای تورگان، ریگو، برکه خلف، مسن و شیب دراز به ور خاص از آن بهره مند می شوند.

تکمیل رینگ بزرگراهی شرق جزیره قشم، شامل عملیات اجرایی فاز چهار بزرگراه خلیج ‌فارس به طول ۴۰ کیلومتر با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال، پروژه دیگری است که در تیرماه امسال توسط سازمان منطقه آزاد قشم کلنگ زنی شده است.

افتتاح پروژه محور اصلی بلوار مرکزی طولا به طول ۲٫۳ کیلومتر به ارزش ۷۷۰ میلیارد ریال در شهریورماه ۱۴۰۱، اقدامی دیگر در راستای توسعه و عمران بوده است که نمی توان نادیده گرفت و اساسا انتقادات به معنا و مفهوم زیرسوال بردن و یا نادیده انگاشتن اقدامات و خدمات صورت گرفته نیست.

طبیعتا تسریع پروژه های آغاز شده، تامین روشنایی بلوار مرکزی روستای طولا، پروژه جاده رمکان-گیاهدان، سایر شریان ها و شتاب بخشیدن به رفع نقاط حادثه خیز در عین توجه جامعه به اقدامات صورت گرفته و در حال انجام، مطالبه ای منطقی و حتمی است.

برای دست یابی به مطالبه اثر بخش باید تمامی سطوح شواریعالی ترافیک منطقه آزاد قشم را به سهم و رسالتشان مد نظر قرار داد. هجمه به یک سازمان، دستگاه و یا مدیر و معاون راهکاری منطقی نبوده و نیست چرا که فرصت گریز از پاسخ را برای سایر مسوولان این حوزه را که چه بسا مسوولیتی سنگین تر نیز بر عهده داشته باشند فراهم می کند.

در همین راستا لیست ۳۱ نفره اعضای این شورا جهت اطلاع عموم منتشر می گردد:

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=1901
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.