تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

پیام سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان در پی اقدامات نوروزی منطقه آزاد قشم

  • کد خبر : 2962
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
پیام سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان در پی اقدامات نوروزی منطقه آزاد قشم
سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان با صدور پیامی به اقدامات فرهنگی منطقه آزاد قشم در نوروز 1402 واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲؛ سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان در پی اقدامات نوروزی منطقه آزاد قشم در بهار ۱۴۰۲ پیامی به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله و بالله

«هنر، دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست.» حضرت امام خمینی(ره)

«فرهنگ و هنر انقلابی» گمگشته غالب مناطق آزاد کشور است. با سپردن سکانداری عرصه فرهنگ منطقه آزاد قشم به فردی ملبس به لباس مقدس روحانیت انتظار می رفت این منطقه آزاد، گمشده خویش را بازیابد و هنرمندان انقلابی که از طلایه‌داران فرهنگ اسلامی-ایرانی‌اند پس از بی مهری های فراوان، روزگارشان به مهر بنشیند و بستر نقش آفرینی‌شان در تبیین و شاعه ارزش های اسلامی-انقلابی هموار شود.

امروز با پشت سر نهادن نوروز و بررسی کارکردهای فرهنگی منطقه آزاد قشم در این ایام خطیر که همه ساله بواسطه ضعف‌ها و چشم پوشی‌های بعضا عامدانه، آه از نهاد دغدغه‌مندان فرهنگی جزیره بلند می کرد، می توان اذعان داشت که انتظارات متصور از انتصاب صورت گرفته در جایگاه معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به ثمر نشسته و با وجود شرایط خاص حاکم بویژه در حوزه عفاف و حجاب، دسیسه دشمن برای برافروختن شعله نافرمانی‌های مدنی در جزیره قشم ناکام ماند.

هنر و هنرمند انقلابی فراتر از تعاریف رایج علمی و آکادمیک، مدافع ارزش‌هایی است که شاکله انقلاب اسلامی بر مبنای آن شکل گرفته و جریانی پدید آورنده و مدافع ارزش‌ انقلاب اسلامی به شمار می رود. تعهد نسبت به جامعه و فرهنگ بومی محلی توام با ترویج فرهنگ دینی و انقلابی متناسب با ذوق جامعه هدف و به مقتضای تحولات روز، از برجسته ترین خصایص هنر و هنرمندان انقلابی است.

خاتمه بخشی نادیده انگاشتن هنرمندان بسیجی و رقم زدن سرفصلی نو در تاریخ جزیره بواسطه سپردن میدان‌داری به این قشر و بهره‌گیری از توان این هنرمندان انقلابی، اقدامی شاخص و قابل دفاع است. لذا سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان ضمن ارج نهادن میدان‌داری هنرمندان انقلابی در نوروز ۱۴۰۲ و تحول فرهنگی رقم خورده در منطقه آزاد قشم، مراتب حمایت قاطع خود از تداوم روند بنا نهاده و استمراربخشی آن در طول ایام سال را اعلام می‌دارد. ان‌شاءالله کاستی‌های موجود نیز به توفیق الهی و تداوم جهاد فرهنگی شکل گرفته رخت برخواهد بست؛ ان‌شاءالله.

سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان؛ ۱۷فروردین۱۴۰۲

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2962
  • منبع : روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان استان هرمزگان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.