تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
یادداشت؛

پایان بهانه‌ها/ «طولا» چشم انتظار نگاه ویژه فتح‌الهی

  • کد خبر : 751
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
پایان بهانه‌ها/ «طولا» چشم انتظار نگاه ویژه فتح‌الهی
شمارش معکوس اثبات کارآمدی «افشار فتح‌الهی» از امروز با ثبیت جایگاه مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم و پایان عمده دلایل تاخیر در اتمام طرح‌های برزمین مانده کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، مجتبی نوزرنژاد در یادداشتی به بهانه صدور حکم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نوشت:

فتح الهی سرانجام پس ۶ ماه سرپرستی توانست جایگاه مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم را با اقتدار فتح کند تا از امروز با چالشی به مراتب بزرگتر مواجه باشد چرا که دیگر بهانه‌‌ای قابل پذیرش از سوی جامعه برای متوقف ماندن چرخ های توسعه قشم در دولت مردمی وجود ندارد.

شاید مهمترین چالش آن نیز چینش نیروهای متخصص، متعهد و ماندگار در راس هرم های مدیریتی سازمان منطقه آزاد قشم و در مرحله بعد، ایستادگی در برابر سهم خواهی‌های سیاسی-اقتصادی باشد. فتح‌الهی همچنان باید هوشمندانه از ورود و تقلا در باتلاق حواشی بی کران دور بماند و روحیه مردمداری خود را همچون دوران سرپرستی و بلکه بهتر از آن حفظ کند.

حرف که از مردم و مردمداری آن هم در دولت مردمی به میان می آید نمی توان با وجدانی بیدار مشکلات ۱۲ هزار نفر از حامیان دولت سیزدهم در روستای طولا نادیده گرفت. نام طولا با مسائل بسیاری هم نشین است اما چالشی که بواسطه ناتمام ماندن پروژه احداث شریان حیاتی حمل و نقل و رفت و آمد اهالی آن از سوی سازمان منطقه آزاد قشم ایجاد شده است بسیار آزار دهنده‌تر است.

توقف فرآیند احداث بلوار ۲٫۵ کیلومتری طولا از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تا کنون، چالش های فراوانی را برای مردم این منطقه، روستاهای همجوار و شهرک‌های صنعتی مستقر در آن ایجاد کرده است. اداره شدن منطقه آزاد قشم با سرپرست و نبود مدیرعامل در راس این سازمان تا کنون را می توان اصلی ترین دلیل ناکام ماندن پروژه های نیمه تمام در جزیره قشم برشمرد.

تاکید سعید محمد، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری کشور در حکم فتح الهی بر «… رفع موانع تولید و پشتیبانی از صنایع به‌منظور گسترش و تسهیل تولید…» خود دلیلی موجه برای تسریع در روند احداث بلوار طولا به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب های صنعتی جزیره قشم محسوب می شود.

حال با صدور این حکم دیگر هیچ بهانه و توجیهی برای تاخیر در اتمام این پروژه و دیگر طرح‌های برزمین مانده از سوی مردم قابل پذیرش نیست.

یادمان باشد مردم از امروز به بعد خواسته یا ناخواسته، تعلل در گره گشایی از مشکلاتشان، عدم توجیه افکار عمومی در مسائل اساسی و ناکارآمدی‌های احتمالی را به پای دولتمردان دولت سیزدهم خواهند نوشت.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=751
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.