تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

ویژگی‌های عملیاتی نخستین شناور تندرو آتش نشان کشور در جزیره جهانی قشم / استفاده از سیستم خودحفاظتی در بدنه شناور آتشخوار شهید خلیل عجم

  • کد خبر : 4980
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
ویژگی‌های عملیاتی نخستین شناور تندرو آتش نشان کشور در جزیره جهانی قشم / استفاده از سیستم خودحفاظتی در بدنه شناور آتشخوار شهید خلیل عجم
مدیر تولید کارخانه کشتی‌ سازی قشم با تشریح مزیت‌ها و ویژگی‌های عملیاتی نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) کشور، گفت: استفاده از سیستم خودحفاظتی در بدنه این شناور، یکی از مزیت‌های مهم آن در مقایسه با نمونه‌های مشابه خارجی است.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، علی پاکوهی همزمان با آغاز بکار این شناور در آب‌های جزیره قشم، اعلام کرد: استفاده از سیستم حفاظتی در نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) کشور در جزیره قشم، موجب ارتقای ایمنی این شناور در زمان عملیات اطفای حریق می‌شود.

وی ادامه داد: این شناور به سه مانیتور اطفای حریق مجهز است که در زمان لزوم به صورت اتوماتیک در قسمت سینه و دو دستی در قسمت پاشنه شناور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته این مدیر تولید کارخانه‌ کشتی سازی قشم، یکی دیگر مزیت‌های این شناور تندرو آتش نشان، نصب یک فایردیزل پمپ ۳۰۰ مترمکعب بر ساعت با ۱۰بار فشار است، که قدرت مانور، سرعت و شدت پرتاب آب را افزایش می‌دهد.

شایان ذکر است؛ نخستین شناور تندرو آتش نشان (آتشخوار) کشور مزین به نام شهید خلیل عجم برای نخستین بار توسط یکی شرکت‌های دانش بنیان و با تکیه بر توان متخصصان و مهندسان بومی، با هدف ارتقا ایمنی بنادر و حوزه دریایی جزیره قشم همزمان با دهه کرامت به ناوگان ایمنی بنادر منطقه آزاد قشم الحاق شد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4980
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.