تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

ویزیت انلاین ۱۰ هزار قشموند با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و دکتر ساینا

  • کد خبر : 5424
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
ویزیت انلاین ۱۰ هزار قشموند با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و دکتر ساینا
سرپرست مدیریت هوشمندسازی سازمان منطقه آزاد قشم از ویزیت آنلاین 10 هزار قشموند در قالب "طرح سلامت قشم" با همکاری دکتر ساینا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، احسان عبدل زاده با اعلام این خبر بیان داشت: از فروردین ۱۴۰۳ تیم دکترساینا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم طرح سلامت قشم را با هدف ارائه‌ی خدمات پزشکی و درمانی آنلاین با هزینه بسیار پایین برای مردم راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: در طی این طرح برای هر یک از قشموندان یک فرم سلامت بر اساس شاخص‌‌‌های استاندارد سلامت جهانی ساخته می‌شود و اطلاعات اولیه هر فرد در آن وارد می‌شود.

به گفته عبدل زاده، در این فرم سابقه بیماری‌ خاص،‌ داروهایی مصرفی و یا علائم فعلی فرد دریافت وارد می‌شود و در ادامه این مسیر بر اساس نیازمندی‌‌های هر فرد به یک پزشک متخصص و یا فوق‌تخصص در دکتر ساینا معرفی می‌شود و اولین ویزیت خود را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

به گفته سرپرست مدیریت هوشمندسازی سازمان منطقه آزاد قشم، تا امروز بیش از ۶  هزار پرونده اولیه سلامت شکل گرفته است و بیشتر از ۱۰ هزار ویزیت آنلاین انجام شده است.

بیماری‌های شایع و تخصص‌‌های پزشکی پراستفاده در جزیره قشم

عبدل زاده خاطرنشان ساخت: دکترساینا در تلاش است که در کنار رفع مشکلات پزشکی مردم قشم اطلاعات دقیقی از وضعیت اولیه سلامت و پزشکی مردم به دست آورد و تحلیلی دقیق از نیازمندی‌های پزشکی قشم ارائه بدهد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در همین چند ماه در بین مردم قشم مشاهده شده این است که افراد در زمان شروع یک بیماری تلاشی برای درمان آن نمی‌کنند و با عدم پیگیری لازم بیماری‌ها به مرحله‌ای می‌رسد که هزینه زیادی را برای شخص، خانواده و سازمان حمایت کننده ایجاد می‌کند.

عبدل زاده تصریح کرد: فشار خون، دیسک کمر و کمردرد، قلب و عروق، کلیه و مجاری ادراری، قند خون، معده،‌ آسم و آلرژی، تیروئید،‌ چربی خون و مشکلات اعصاب و روان ده بیماری شایع در بین مردم قشم است.

عبدل زاده افزود: از همین‌ رو متخصص و فوق تخصص داخلی، متخصص زنان و زایمان، متخصص پوست و مو، جراح مغز و اعصاب، متخصص کودکان و اطفال، متخصص و جراح کلیه و مجاری ادراری (ارولوژی)، متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان، متخصص چشم پزشکی، متخصص قلب و عروق،‌ کلینیک گوارش و کبد، کلینیک ایمونولوژی و آلرژی (آسم و آلرژی)، متخصص ارتوپدی (جراحی استخوان و مفاصل)، کلینیک تغذیه و رژیم درمانی، پزشک عمومی و کلینیک بیماری‌‌های کلیه (نفرولوژی) پانزده تخصصی است که بیشترین استفاده را در جزیره داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: بخش عمده‌ای از ساکنین روستاهای جزیره قشم بر اساس استانداردهای نظام پزشکی هیچ کدام از آزمایش‌های دوره‌ای خود را انجام نداده‌اند و با توجه به سن افراد ویزیت شده، این موضوع ریسک بیماری‌های زمینه‌ای پرهزینه‌ را در میان مدت و بلند مدت افزایش می‌دهد.

سرپرست مدیریت هوشمندسازی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: تا امروز حدود ٪۷ کاربرانی که از طرح سلامت قشم استفاده کرده‌اند نیاز به اقدامات پاراکلینیکی داشته‌اند و حدود ٪۱۵ بیماران نیاز به ارجاع به سطوح تخصص و فوق تخصصی پزشکی مثل متخصص داخلی، قلب،‌ نورولوژی و زنان را داشته‌اند. وی ادامه داد: سرویس ویزیت اینترنتی دکتر ساینا در ایجاد ویزیت توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص پزشکی به خوبی و با سهولت بالا توانسته در رفع این نیاز جدی در جزیره گام بردارد.

 گام بعدی سایت پزشکی دکتر ساینا

عبدل زاده اظهار داشت: تمامی این اطلاعات و موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از اطلاعات کلی در مسیر شکل گیری پرونده سلامت جزیره جهانی قشم است و در این نقطه نیاز است که تعداد بیشتری از مردم جزیره وارد این فرآیند شوند و اطلاعات اولیه و تحلیل‌های دقیق‌تری شکل بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: اگر تا امروز از طرح سلامت قشم استفاده نکردید، می‌توانید با پر کردن این فرم در این طرح ثبت‌نام کنید:

Qeshm Landing v2

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5424
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.