تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024

وعده بر زمین مانده/ تاکید استاندار هرمزگان بر تکمیل پروژه گازرسانی به جزیره قشم

  • کد خبر : 2909
  • ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
وعده بر زمین مانده/ تاکید استاندار هرمزگان بر تکمیل پروژه گازرسانی به جزیره قشم
استاندار هرمزگان در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان بر لزوم تکمیل پروژه گازرسانی به جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲؛ مهدی دوستی با بیان این مطلب افزود: یکی از راه‌هایی که می‌توان بخشی از تامین انرژی موردنیاز صنعت استان را انجام داد حل مسئله حبس انرژی در جزیره قشم و افزایش توان نیروگاهی جزیره با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری برای رشد تولید در استان باید منطبق بر واقعیت‌ها باشد و آن را منحصر به اما و اگر ها نکنیم، ادامه داد: یکی از مسائل مهم در رشد تولید، توجه به بهره‌وری صنعت است از این رو نباید آن را به افزایش تامین انرژی گره بزنیم بلکه باید به دنبال استفاده‌ از روش‌های جدید و بهره‌ور باشیم.

استاندار هرمزگان تامین انرژی را اصلی‌ترین چالش صنعت در این استان برشمرد و گفت: تحقق میزان افزایش تولید برنامه‌ریزی شده برای استان نیاز به حجم بالایی تولید برق جدید در استان دارد که بایستی از طرق مختلف این موضوع را حل کنیم.

دوستی خاطرنشان‌ کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای استان تا چشم انداز ۱۴۰۴، احداث ۵ نیروگاه جدید دیده شده است که می‌تواند حدود ۵‌ هزار مگاوات برق را به میزان تولید برق استان اضافه کند.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای توسعه زیرساخت‌های صنعتی از اعتبارات استانی هزینه خواهیم کرد تا رشد تولید در استان محقق شود.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در هشتم مهرماه ۱۳۹۹ وعده داده بود تا پایان سال ۱۴۰۱ همه شهرستان قشم و روستاهای این جزیره از گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند و گاز طبیعی جایگزین سیلندرهای گاز خواهد شد.

تمامی این وقایع در حالی است که هزینه لوله کشی گاز برای منازل مسکونی جزیره صرفه اقتصادی ندارد و در وضعیت اقتصادی-معیشتی موجود باید توان مالی مردم از سوی متولیان امر در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2909
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.