به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲؛ هر سازمان و مجموعهای برای اوج گرفتن و تحصیل موفقیت همواره به دو بال «عملکرد» و «اطلاعرسانی» نیازمند است. از این رو جایگاه روابط عمومی در سازمانها بسیار رفیع بوده و یک مسوول هوشمند همواره روابط عمومی را در بالاترین سطح هرم سازمانی، دوشادوش خویش مورد توجه قرار خواهد داد.
موفقیت یک روابط عمومی نیز تا حد بسیار زیادی به رسانهمحوری و تعامل با اصحاب رسانه وابسته است اما، حداقل در یک دهه اخیر آنچه بر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم حکمفرما بوده «رسانهداری»، «خود برتر بینی» و حتی پرهیز از نشست هماندیشی با اصحاب رسانه جزیره برای تعالی دوجانبه است.
تغییرات پی در پی مدیران عامل در سازمان منطقه آزاد قشم شاید فرصت لازم برای ایجاد تغییری راهبردی در این عرصه را فراهم نیاورده بود تا اینکه در ۲۱ تیرماه امسال عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بالاخره مجال لازم را برای خود پدید آورد.
«علیرضا زارعی» حدود یک هفته قبل سمت مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم را عهدهدار شد و انتظار می رفت بازهای سه ماهه را برای تسلط بر شرایط و سیاستگذاری جدید هدر کند. توجه دقیق به توصیههای «پیغامی»، شنیدن صدای کارشناسان روابط عمومی و توجه به نکات جسته گریخته اصحاب رسانه در طول این مدت سبب شد از هدر رفت زمان جلوگیری شود.
چنین شد که شامگاه ۲۸ تیر، نخستین نشست زارعی با اصحاب رسانه و فعالان حوزه رسانه جزیره قشم برگزار شد. نشستی که حتی اگر هیچ خروجی هم از آن حاصل نمیشد، نگاه خود برتر بینی را در روابط عمومی سازمان منطقه آزاد شکسته بود و خاکستر نشسته بر «امید اصحاب رسانه به تغییرات مثبت» را کنار زد.
طی این نشست ۲ ساعته آنچه شاهد بودیم نقد صریح اصحاب رسانه و آغوش باز روابط عمومی منطقه آزاد برای پذیرش آن بود. اقدامی که حداقل در یک دهه اخیر از عمر سازمان منطقه آزاد قشم بی سبقه بود و نویدبخش بازگشت روابط عمومی آن به ریل عقلانیت، اعتماد به رسانههای جزیره و اعتقاد به تعالی دو سویه است.
حال باید دید جوان ساختارشکن هرمزگانی که سکان روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم را در دست گرفته میتواند مقاومت لایههای مختلف درون و برون سازمانی را برای عملیاتیسازی ایدههایش و استفاده از نظرات اصحاب رسانه جزیره به عنوان سند راه تعالی رسانهای منطقه آزاد قشم را نیز در هم بشکند یا خیر. مسیر سختی که سربلندی در آن استمرار اعتماد و حمایت همه جانبه شخص مدیرعامل را میطلبد.
انتهای پیام/.