تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

موزه مردم‌شناسی دیرستان میراث‌بان تاریخ قشم

  • کد خبر : 4455
  • ۰۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
موزه مردم‌شناسی دیرستان میراث‌بان تاریخ قشم
موزه مردم‌شناسی دیرستان با داشتن بیش از 200 قطعه شناسنامه‌دار متشکل از کتب خطی، ادوات کشاورزی، دریانوردی، لباس‌های محلی، ظروف مصرفی و سنگ‌های مقبره‌ای با قدمت بیش از ۴۰۰ سال میراث‌بان تاریخ قشم است.

 

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی چل‌بیم، بازدید از آثار تاریخی، آشنایی با دانش پیشینیان و پژوهش در علوم گذشتگان از مزایای بازدید از موزه ها به عنوان پایگاهی برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی یک منطقه است.

روستای دیرستان در ۵۰ کیلومتری شهر قشم واقع در ساحل جنوبی و در مسیر دسترسی به فرودگاه بین‌المللی قشم یکی از چندین موزه شخصی جزیره را در خود جای داده و فرصتی برای بازدید گردشگران فراهم کرده تا ضمن تفریح، دانش تاریخی خود را در مورد این جزیره کهن ارتقا دهند.

موزه مردم‌شناسی دیرستان با نمایش قدیمی‌ترین اثری که از زیر آوارهای ناشی از زلزله در محل قدیمی روستای دیرستان، کشف شده(خمره‌ای سفالین مربوط به ۶ دهه پیش) بر پیشینه کهن قومیتی و تجارتی جزیره قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس صحه می‌گذارد.

موزه مردم‌شناسی روستای دیرستان، سومین موزه شخصی قشم است که در آبان ماه ۱۳۹۸ افتتاح شد و اشیا موجود در آن به همت حاج محمد زبیری و اهالی روستا در طول سالیان متمادی از سطح جزیره جمع‌آوری و در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان به تاریخ باستانی کشور قرارگرفته است.

صنعت گردشگری دارای وجوه بسیاری است که شناخت و توسعه آن‌ها می‌تواند در آینده اقتصادی کشورمان تاثیر بسزایی داشته باشد.

برای بازدید از این موزه تاریخی می‌توانید به جزیره قشم، ساحل جنوبی، روستای دیرستان، جنب مسجد جامع روستا، رستوران توفیق، موزه مردم‌شناسی روستای دیرستان مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4455
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پایگاه خبری چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.