تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024

مهر تایید امام جمعه قشم بر عملکرد ۶۲ روزه سرپرست فرهنگ و ارشاد

  • کد خبر : 3708
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
مهر تایید امام جمعه قشم بر عملکرد ۶۲ روزه سرپرست فرهنگ و ارشاد
امام جمعه شهرستان قشم در خطبه‌های نمازجمعه، اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان را ارزنده و شایسته تقدیر ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲؛ حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان قشم اظهار داشت: اقدامات فرهنگ و ارشاد اسلامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

وی افزود: دایر کردن نمایشگاه کتاب در صحن مصلی اقامه نماز جمعه به مناسبت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار مصداقی از اقدام فرهنگی ارزنده به شمار می رود.

به گزارش چل بیم، مردادماه سال جاری مدت زمان تفاهمنامه بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پایان یافت.

۲۶ شهریورماه امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم پس از حدود یک دهه فعالیت به یک اداره شهرستانی تقلیل جایگاه یافت. این اقدام گلایه مندی شدید فرهیختگان و جامعه هنری جزیره قشم را به همراه داشت.

راوابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان علت این عقب‌گرد ساختاری فرهنگ و ارشاد قشم را «عدم تحقق نتایج مورد انتظار تفاهمنامه ۱۵۹۶۱۵۹» عنوان کرد در حالی که قاطبه دغدغه مندان فرهنگی و هنرمندان جزیره قشم و استان هرمزگان نقش آفرینی مدیرکل هرمزگان را عامل موثر در وقوع اضمحلال ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم می دانند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکم مهرماه امسال از هماهنگی‌ها برای ارتقای سطح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم به اداره‌کل خبر داد و آن را مستلزم رفع اشکالات تفاهم‌نامه پیشین منعقد شده میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور خواند.

مهدی رمضانی‌چابک خاطرنشان کرده است: به طور کلی این توافق حاصل شده که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم مجددا ایجاد شود و فعالیت خود را بتواند آغاز کند. اما این مستلزم آن است که متن تفاهم جدیدی را با در نظر گرفتن اشکالات موجود در تفاهم‌نامه قبلی بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با لحاظ رفع اشکالات آن و با در نظر گرفتن تعیین دقیق تعهدات طرفین تفاهم‌نامه( وزارت فرهنگ و سازمان منطقه آزاد قشم) اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم بتواند کار خود را آغاز کند.

علیرغم تمام گفت و شنودها ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم همچنان احیا نشده است.

فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قشم در مدت ۶۲ روز سپری شده از فروپاشی ساختار اداره کلی، با سرپرستی «صالحه ایرانمنش» به عنوان یکی از سرمایه های انسانی بومی جزیره قشم که از بدنه فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می باشد اداره می شود.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3708
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.