تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
رییس پزشک قانونی قشم:

منطقه آزاد قشم سریال مرگ‌‌های دلخراش دریایی را متوقف کرد

  • کد خبر : 3150
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۶
منطقه آزاد قشم سریال مرگ‌‌های دلخراش دریایی را متوقف کرد
رییس پزشک قانونی شهرستان قشم گفت: منطقه آزاد قشم توانست با اقدامات پیشگیرانه در نوروز 1402 سریال تلخ جان باختن گردشگران در سواحل جزیره را متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲؛ دکتر محمدرضا اسلامی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد ۹ نفر از گردشگران در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ جزیره قشم به علت غرق شدگی جان باختند.

وی افزود: اقدامات پیشگیرانه منطقه آزاد قشم در نوروز ۱۴۰۲ و بهره گیری از ظرفیت ناجیان غریق عملکردی شایسته تقدیر را بر جای گذاشت به نحوی که امسال زندگی هیچ هموطنی در سواحل قشم خاتمه نیافت.

رییس پزشک قانونی شهرستان قشم با تقدیر از عملکرد منطقه آزاد قشم در حفظ جان گردشگران، تصریح کرد: این اقدامات افتخاری برای جزیره قشم است و سفر خاطره‌انگیزی را برای میهمانان نوروزی جزیره رقم زد.

گفتنی است، با تدبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به ریاست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ناجیان غریق از ۱۸ بهمن ماه کار هماهنگی و اتخاذ اقدامات لازم برای حفظ جان مردم را در سواحل قشم را آغاز و فعالیت رسمی آنان با بکارگیری ۲۰ منجی غریق رسما از ۲۶ اسفندماه شروع شد.

این تیم‌ها بیش از ۱۰ تابلو هشدار و ۱۰ دکل دیدبانی را در ۶ منطقه پرتردد سینما دریا، پارک زیتون، پارک آفتاب یک و دو ،جزیره ناز و کمپ هامون نصب و سه ایستگاه پیشگیری ثابت در پارک زیتون، پارک آفتاب۲ و جزایر ناز ایجاد کردند.

در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ (از ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲) هیچ تلفاتی ناشی از غرق شدگی در سواحل قشم ثبت نشد و در این مدت ۱۵ نفر مغروق در سطوح ۱ و ۲ (دارای ضربان و تنفس و دارای ضربان و بدون تنفس) و نیز ۲ نفر مغروق سطح ۳ (بدون ضربان و بدون تنفس) نجات یافتند.

انجام صدها ماموریت در کمک و پانسمان در اثر جراحت و گزش عروس دریایی، سفره ماهی و برخورد صخره ای از دیگر اقدامات این گروه بوده است.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3150
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.