تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

معرفی ظرفیت‌های جزیره جهانی قشم در کنگره بین‌المللی گردشگری تهران

  • کد خبر : 5427
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۹
معرفی ظرفیت‌های جزیره جهانی قشم در کنگره بین‌المللی گردشگری تهران
نخستین کنگره بین‌المللی گردشگری تهران با بررسی توانمندی‌های حوزه گردشگری کشورمان از جمله مناطق آزاد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، در این کنگره مهم یک روزه، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر جایگاه مهم صنعت گردشگری، گفت: قشم در این صنعت با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی خدادادی، فرصت مهمی را برای جذب توریست در اختیار دارد.

ادریس راموز ادامه داد: قشم در مباحث گردشگری هویت مبنا و جزیره تمدنی، طی سال گدشته تاکنون رویدادهای مهمی همانند یامال، تینال و جشنواره قشم بوم را برای مخاطبان برگزار کرده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام پتانسیل‌های گردشگری قشم طبیعی است، افزود:  ایجاد بیش از ۲۰۰ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری این جزیره، موقعیت ویژه‌ای را برای سفر علاقمندان طبیعت به جزیره جهانی قشم فراهم کرده و در طول سال شاهد حضور گردشگران از نقاط مختلف ایران و شماری از کشورهای خارجی هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری قشم در بخش دریایی، هوایی و زمینی مقرون به صرفه است و از سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها حمایت می‌کنیم.

شایان ذکر است؛ در این کنگره بین‌المللی یک روزه (۱۲ تیر ماه)، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و مریران دولتی و مناطق آزاد کشور حضور داشتند که با پرداختن به موضوعات متفاوت از جمله نقش و جایگاه گردشگری سلامت و تندرستی، جمیع جهات صنعت گردشگری را مورد بررسی قرار دادند.

جزیره قشم در جنوب ایران از ظرفیت‌های مهمی همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، خلیج دلفین‌های آزاد، جنگل‌های دریایی حرا، جزایر ناز، دره و تنگه چاهکوه، دره ستاره‌ها، سایت‌ تخم‌گذاری لاک‌ پشت‌های پوزه عقابی، بام قشم، بادگیرهای زیبا، چاه‌های طلا در لافت، موزه ژئومارک با بیش از ۳۵۰۰ گونه جانور تاکسیدرمی شده، سواحل زیبا، ماهی‌های زینتی در آب‌های جزیره هنگام، ماسه‌های نقره‌ای، کلوپ‌های عوامی با امکانات ورزش‌های دریایی، موقعیت ورزش‌های هوایی در سواحل ناز، فضای مناسب برای مسابقات افرود و موتور کراس و دهها موقعیت دیگر صنعت گردشگری برخوردار است.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5427
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.