تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
مدیرکل امور شهری و شوراهای استان هرمزگان:

مصوبات شوراها باید در میدان عمل مشهود باشد

  • کد خبر : 789
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
مصوبات شوراها باید در میدان عمل مشهود باشد
مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی استان هرمزگان گفت: عملکرد شوراها به مصوبات آن نیست و مردم باید خروجی کار آنان را در میدان عمل ببینند.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم؛ امروز جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱؛ صفر صادقی با بیان این مطلب در آیین گرامیداشت روز ملی شوراها به میزبانی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم افزود: عملکرد شوراها به عملیاتی است که در حوزه‌های مختلف شهری و روستایی انجام‌ می شود.

وی ادامه داد: هدف و فلسفه اصلی شکل گیری شوراها آن است که منتخبان مردم، تمام ذهنیت خود را از منافع خانوادگی، شخصی و قومی دور کرده و تنها بر خدمت به مردم شهر و روستایی که از آنان رای اعتماد گرفته اند متمرکز شوند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی هرمزگان مسوولیت اجتماعی شوراها را بسیار سنگین دانست و تصریح کرد: تحلیل شوراها نسبت به مسایل اجتماعی، عمرانی، فنی و شهرسازی بواسطه شناخت منطقه، جامع و آینده نگر است.

صادقی گفت: نظارت بر عملکرد شهرداری ها در ابعاد مختلف آن نخستین و مهمترین وظیفه شوراها است که از مجرای آن نباید اجازه بروز کوتاهی در سیستم شهری داده شود.

وی عنوان کرد: شوراها می توانند با تقویت تعامل و تفاهم بین دستگاه های اجرایی شهرستان و استان با شهرداری ها مسیر توسعه شهری را هموار کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی هرمزگان افزود: شوراها در بخش اجرایی نیز وظایف مهمی عهده‌دار هستند که انتخاب شهردار، تصویب بودجه، حسابرسی و نظارت بر روند اجرایی شهر از جمله آن است.

صادقی اظهار داشت: هزینه ها نسبت به سنوات قبل افزایش چشمگیری داشته و کار شهرداری ها که مجموعه ای درآمد-هزینه هستند را سخت تر می کند.

وی ادامه داد: شهرداری ها باید برای هزینه کرد و توسعه شهری کسب درآمد داشته باشند که در این راستا تامین منابع مالی پایدار با توجه به ظرفیت های هر شهر باید در دستور کار باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از مشارکت های مردمی در توسعه شهری بسیار تاثیر گذار است.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=789
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.