تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

ماه رمضان زمینه‌ساز آمادگی برای استقبال از عظمت شان نزول قرآن در انسان است

  • کد خبر : 4276
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
ماه رمضان زمینه‌ساز آمادگی برای استقبال از عظمت شان نزول قرآن در انسان است
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ماه رمضان به عنوان ماهی برای ایجاد آمادگی در مسلمانان برای استقبال از عظمت شان نزول قرآن یاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، عادل پیغامی در آیین استقبال از ماه مبارک رمضان که عصر روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ به میزبانی نخستین بوستان بانوان قشم برگزار شد، حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

وی با اشاره به نگاه جامعه به آغاز ماه رمضان افزود: ماه رمضان در گویش عامه به ماه قرآن و روزه معروف است که در آن روزه عملی واجب محسوب می‌شود و برای ثواب و بهره بیشتر، قرآن هم خوانده می‌شود.

پیغامی ادامه داد: اما به لحاظ عرفانی و فقهی ماه رمضان، ماهی است که در آن قرآن نازل شده و ما برای میزبانی و بهره‌مندی بیشتر از این کتاب و کلام وحی است که روزه می‌گیریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین یکی از برکات خداوند را کودکان دانست و گفت: دختران و پسران روزه اولی که در برپایی این برنامه ایفای نقش داشتند برکت زندگی ما هستند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که نخستین بوستان بانوان قشم بتواند با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های بانشاط و پویا، محلی برای بهره‌مندی بانوان و دختران جزیره قشم باشد.

فاطمه باقری، مشاور امور بانوان و خانواده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز ضمن تقدیر از حمایت دکتر پیغامی برای تجهیز بوستان گفت: اهتمام و اولویت حوزه زنان برای دکتر پیغامی نقطه عطفی در حوزه بانوان جزیره است.

وی هدف از برگزاری رویدادهای مختلف با محوریت بانوان را بهبود روحیه نشاط و شادابی زنان جزیره عنوان کرد و افزود: فراهم ساختن زمینه توانمندی بانوان و دختران جزیره یکی از مهم‌ترین سیاست‌های کاری این بوستان است.

در پایان این مراسم از دختران و پسران روزه اولی حاضر در برنامه با اهدا هدایایی شامل نخستین بازی قشم برای حضور فعال در اجرای رویداد تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4276
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پایگاه خبری چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.