تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

قشم نقطه آغاز مکتب فرهنگی و هنری خلیج‌فارس است

  • کد خبر : 4121
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
قشم نقطه آغاز مکتب فرهنگی و هنری خلیج‌فارس است
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم آغازگر مکتب فرهنگی و هنری خلیج‌فارس و نقطه اتصال فرهنگی و تمدنی این منطقه با سایر تمدن‌ها بوده است.

 

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، عادل پیغامی در بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد بیان داشت: این جزیره تنها نقطه‌ای در شمال خلیج‌فارس و دریای عمان است که تمامی کسب و کارهای دریاپایه را دارا بوده و مجمع اقتصاد دریاپایه ایران است.

پیغامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ دریاپایه، افزود: نگاه مقام معظم رهبری به مقوله دریا و فرهنگ دریاپایه، یک موضوع تمدنی بوده و تنها مربوط به حاشیه دریاها و سواحل نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: خلیج‌فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و جزیره تمدنی قشم بخشی از دارایی‌های تمامی ایرانیان است که باید با ترویج فرهنگ دریاپایه از فرصت‌های گردشگری و اقتصادی آن بهره‌مند شد.

گردشگری ابزاری برای بازسازی هویت تمدنی و حفظ یکپارچگی فرهنگی

پیغامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری قشم ادامه داد: جزیره قشم در عرصه گردشگری دارای شرایط و ویژگی‌هایی است که می‌تواند به عنوان الگو در ایران اسلامی معرفی شود.

به گفته وی، گردشگری ابزار مهمی در بازسازی هویت و معنای تمدن‌ها می‌باشد که برای پر کردن شکاف نسلی و حفظ یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: گردشگری قشم یک گردشگری خانواده‌محور و براساس هویت و تمدن مکتب هنری و فرهنگی خلیج‌فارس است که در قرن‌های گذشته در فرهنگ کشورهای جنوب خلیج‌فارس نیز خود را نشان داده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع برخی ناهماهنگی‌های موجود در حوزه خدمات سفر باید تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های مسوول با هم‌افزایی به وظایف قانونی خود عمل کنند.

بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌های مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳ منطقه آزاد قشم، امروز پنج‌شنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲، با حضور حجت‌الله عبدالملکی، مشاور رییس‌جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور، معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌عالی مناطق، سازمان‌های مناطق آزاد کشور و مدیران و مسوولان دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان به میزبانی قشم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4121
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.