تاریخ : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 15 September , 2024

طرح توقیف موتورسیکلت‌سواران متخلف در قشم اجرایی شد

  • کد خبر : 5517
  • 23 مرداد 1403 - 14:27
طرح توقیف موتورسیکلت‌سواران متخلف در قشم اجرایی شد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم گفت: طرح توقیف موتور سیکلت‌ سواران متخلف در سطح این شهرستان مرزی به منظور تامین امنیت پایدار قشموندان اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، سرگرد مهدی رسول زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح ویژه به منظور ارتقای نظم و امنیت ترافیکی در معابر، اثر بخشی علایم و مقررات راهنمایی و رانندگی و ساماندهی نقاط پر رفت و آمد با هدف حفظ سلامتی راکبین موتورسیکلت‌ها در بروز حوادث و سوانح رانندگی در سطح این شهرستان اجرایی شده است.

وی ادامه داد: موتورسیکلت سوارانی که مبادرت به رفتار خطرناک از جمله تک چرخ، سرعت، ویراژ، حرکت خلاف جهت دیگر خودروها، عبور از چراغ قرمز و نادیده گرفتن حقوق عابران کنند، علاوه بر جریمه، وسیله نقلیه آنان توقیف می‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم با اشاره به قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و تخلفاتی و توقیف موتورسیکلت‌ها و انتقال این وسایل نقلیه به پارکینگ خاطرنشان کرد: تخلفاتی نظیر حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حمل بار غیر متعارف، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ، حمل یدک، عدم استفاده از کلاه ایمنی و همچنین بر اساس استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، تخلفات پلاک اعم از نداشتن پلاک یا مخدوش بودن آن جزو مواردی است که می‌تواند منجر به توقیف موتورسیکلت‌ها در سطح این جزیره شود.

سرگرد رسول زاده با بیان اینکه ایجاد طرح برخورد با موتورسیکلت‌های متخلف در این شهرستان مرزی استمرار خواهد داشت، اضافه کرد: بیشتر موتورسیکلت سواران در سطح این شهرستان فاقد گواهینامه رانندگی مجاز بوده که پیشنهاد می‌شود در طرح ویژه گواهینامه رانندگی موتورسیکلت سواران شرکت و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی گفت: هدف پلیس راهور شهرستان قشم از اجرای این طرح احساس امنیت در بین قشموندان و برخورد جدی با هنجارشنکنان و مخلان نظم امنیت است و اجرای این گونه طرح‌ها با جدیت در دستور کار قرار دارد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5517
  • منبع : خبرگزاري ايرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.