تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم:

شورای نگهبان راه نفوذ به جمهوری اسلامی را سد کرده است

  • کد خبر : 985
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
شورای نگهبان راه نفوذ به جمهوری اسلامی را سد کرده است
مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم گفت: شورای نگهبان راه هرگونه نفوذ نامحرمان، تفکرات انحرافی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران را با صلابت سد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، امروز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱؛ حسن هاشمی مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم امروز در دیدار شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر قشم با وی به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان با بیان این مطلب اظهار داشت: نهاد «شورای نگهبان» علاوه بر صیانت از «شرع مبین اسلام»، پاسدار «قانون اساسی» است.

وی افزود: شورای نگهبان با اقتدار، استقلال و صلابت توانسته است «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام اسلامی را از دستبرد کانون‌های قدرت، ثروت و ایادی استکبار جهانی حفظ کند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم تصریح کرد: این شورا در حقیقت تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و به لحاظ حراست از تعالیم و احکام الهی در ترسیم مسیر حرکت کشور، نهادی بی نظیر و تحقق بخش آرزوی دیرینه مبارزان راه اسلام ناب محمدی(ص) می‌باشد.

هاشمی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان همواره بر میثاق خود مبنی بر ایفای نقش خطیر خویش در دفاع از موازین شرع مقدس اسلام و قانون اساسی ایستاده و سرسوزنی در انجام رسالت خویش کوتاه نخواهد آمد.

شورای نگهبان ستون فقرات نظام اسلامی است

حاج حبیب بازماندگان قشمی رئیس شورای اسلامی شهر قشم نیز در این دیدار با تقدیر از مجاهدت تمامی ارکان دفتر نظارت شورای نگهبان شهرستان قشم تصریح کرد: شورای نگهبان ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی ایران است و ما تمام توان خود را برای کمک به این نهاد در راستای انجام رسالت خطیرش به کار می‌گیریم.

شورای نگهبان الگویی ستودنی است

دکتر میرداد میردادی شهردار قشم نیز گفت: شورای نگهبان از تاسیس تاکنون بواسطه حرکت بر مسیر شرع و قانون با ایستادگی مقتدرانه در برابر باج خواهی‌ها به ویژه در ایام انتخابات همواره شاهد شدیدترین هجمه‌ها بوده اما کوچکترین انحرافی از مسیر خویش نداشته و صلابت این نهاد برای آحاد مدیران و مسوولان یک الگوی ستودنی است.

به گزارش چل بیم، ۲۶ تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال ۱۳۵۸ با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و همه پرسی از جمله وظایف شورای نگهبان است.

تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی دیگر وظیفه مهم شورای نگهبان است.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=985
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.