تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران خبر داد:

قشم و اروند ‌پایلوت شهرک‌های صنفی صادراتی کشور

  • کد خبر : 4224
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸
قشم و اروند ‌پایلوت شهرک‌های صنفی صادراتی کشور
رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران گفت: منطقه آزاد قشم و اروند می‌توانند پایلوت شهرک‌های صنفی صادرات‌محور کشور باشند.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، محمدحسین قمری در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، گفت: مساله شکل‌گیری شهرک‌های صنفی صادرات‌محور در دستور کار مرکز اصناف و بازرگانان ایران است.

وی افزود: صنوف تولیدی با وراد شدن به این شهرک‌ها زمینه صادرات محصولات خود را براساس قوانین و مقررات برنامه‌ریزی می‌کنند و از همه تسهیلات شهرک‌های صنعتی همچون تامین مواد اولیه و مالیات نیز بهره‌مند خواهند بود.

به گفته قمری، براساس تاکید معاون اول رییس‌جمهور، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اتحادیه‌ها با هدف توسعه صادرات در حال پیگیری است و اگر تشکلی چنین صندوق‌هایی را برای توسعه صادرات یا توسعه فعالیت خودش ایجاد کند، دولت هم از محل تبصره ۱۸ به همان میزان سرمایه‌گذاری می‌کند.

رییس مرکز اصناف و بازرگانان ایران، موضوع خرید اعتباری‌ را نیز یکی دیگر از مباحث مورد تاکید دولت دانست و عنوان کرد: اولویت نخست وزارت صمت است که شامل حال کارمندان دولت و همه کسانی که با اعتبار سنجی بانک‌ها می‌توانند اعتبار بگیرند، می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: توسعه خدمات تجارت الکترونیک‌ از مباحث مهمی دیگری است که به‌عنوان یک ظرفیت می‌تواند با ایجاد سایت، ارسال عکس از محصول، تبلیغ و موارد دیگر افزایش یابد و دولت‌ هم از این کسب و کارها با ارائه تسهیلات حمایت می‌کند.

گفتنی است، نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف، با حضور عادل پیغامی، رییس خیان مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد حسین قمری، مدیرکل مرکز خدمات اصناف کشور و ابوالفضل کردی قائم مقام این مجموعه روز شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲در سالن مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4224
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.