تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024

زباله‌های بیمارستانی بلای جان کارگران قشم

  • کد خبر : 3570
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۵
زباله‌های بیمارستانی بلای جان کارگران قشم
شیوه نامناسب دفع زباله‌های بیمارستانی بویژه زباله‌های عفونی این بخش به خطری مهلک برای کارگران جمع آوری زباله تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲؛ به هر نوع زباله‌ای که به عنوان محصول جانبی مراقبت‌های درمانی و بهداشتی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها تولید می‌شود، زباله بیمارستانی می‌گویند.

این زباله‌ها از مواردی همچون خون‌های دور ریخته شده، سرنگ‌ها و سوزن‌ها، ملحفه‌های بیمارستان‌ها، چاقوها و اجسام برنده، تجهیزات پزشکی، محیط‌های کشت میکروبی، بانداژها و تجهیزات آزمایشگاهی تشکیل می شود که اکثرا عفونی بوده که در صورت تماس با بدن انسان قابل نفوذ هستند.

تماس کارگران با زباله های بیمارستانی مریضی هایی همچون سرطان و بیماری‌های عفونی را به ارمغان می آورد که ممکن است حتی منجر به جان باختن بیمار شود. استفاده از زباله سوز بیمارستانی به عنوان یکی از مهمترنی راهکارهای مدیریت و امحای زباله های عفونی در سراسر جهان است اما متاسفانه خرابی دستگاه زباله سوز تنها بیمارستان قشم از یک سو و شیوه دفع نامناسب زباله های بیمارستانی مراکز درمانی جزیره قشم از سوی دیگر، خطر مهلک را برای کارگران قشمی پدید آورده است.

مدیرعامل شرکت آرمین شهر پاکی که مسوولیت جمع آوری زباله‌های قشم را عهده دار است در این خصوص گفت: در حوزه زباله های عفونی و بیمارستانی در قشم واقعا ظلم می‌شود.

علیرضا دهقانی اظهار داشت: شیوه دفع زباله‌ها برای کارگران ما بسیار خطرناک است و از تمامی مراکز پزشکی خواهشمندیم زباله های عفونی خود را به صورت ایمن بسته بندی کنند تا خطرات کاهش یابد.

وی افزود: این شرکت نیز ماشین ویژه ای را به جمع آوری زباله های بیمارستانی اختصاص داده است و چشم انتظار همراهی مراکز پزشکی مختلف جزیره هستیم.

به گزارش چل بیم، حدود ۵۰۰ کارگر در بخش خدمات شهری جزیره قشم مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3570
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.