تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
دو برابر شدن آمار گردشگران روستای سهیلی در دومین روز بهار ۱۴۰۲؛

رکوردشکنی گردشگران در سهیلی/ ۱۵ هزار نفر بازدید به ثبت رسید

  • کد خبر : 2635
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
رکوردشکنی گردشگران در سهیلی/ ۱۵ هزار نفر بازدید به ثبت رسید
رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از رکوردشکنی میزان بازدید گردشگران از روستای سهیلی با ثبت ۱۵ هزار نفر بازدید در دومین روز از بهار۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲، افشار فتح الهی با اعلام این خبر افزود: بیشترین بازدید ثبت شده از روستای سهیلی طی یک روز در نوروز سال قبل ۸ هزار نفر بود.

وی ادامه داد: امسال با افزایش بی سابقه ۸۷,۵ درصدی، آمار بازدید از این روستا طی یک روز به ۱۵ هزار نفر رسیده است.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: موزه مردم‌شناسی، بام سهیلی، صنایع دستی، تفریحات دریایی نظیر قایق سواری و آلاچیق‌های شناور در کنار جنگل‌های حرا از مهمترین جاذبه‌های روستای سهیلی به شمار می رود.

فتح الهی بیان کرد: ۱۹ اقامتگاه بوم گردی و رستوران، ۱۳۰ فروند قایق و ۱۵ آلاچیق شناور در این روستا خدمات‌رسانی به گردشگران را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: صنعت گردشگری مهمترین بخش اقتصاد جامعه محلی این روستا را شکل می دهد به نحوی که ۵۶۰ نفر از روستاییان تنها در اسکله گردشگری این روستا مشغول به فعالیت هستند.

بنابراین گزارش، روستای سهیلی با ۱۵۰۰ نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شهر قشم و ۱۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی قشم قرار دارد و نام خود را در گذشته از صلح بین دو قبیله بنی معین و باسعیدی گرفته است.

از بلندای کوه سموران(بام سهیلی) که بلندترین نقطه روستای سهیلی است، می توان به راحتی از شمال و جنوب دریا و جزیره هنگام را مشاهده کرد.

در سال های اخیر به علت ظرفیت های بالای گردشگری، روستای سهیلی به نمادی از مهاجرت معکوس به دلیل ظرفیت اشتغال بالا در جنوبی ترین جزیره ایران تبدیل شده است.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.