تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

روایت مادرانه، موتور محرک توسعه فرهنگی و اقتصادی جزیره جهانی قشم

  • کد خبر : 5004
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
روایت مادرانه، موتور محرک توسعه فرهنگی و اقتصادی جزیره جهانی قشم
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: بررسی‌ ها نشان می‌دهد که موتور محرک توسعه فرهنگی و اقتصادی در شهرها و روستاهای جزیره جهانی قشم، همواره رویکردی مادرانه و زنانه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، ادریس راموز در آیین اختتامیه رویداد ملی آواها و نواهای مادرانه، اظهار داشت: در حوزه اسطوره ها، قصه ها، متل ها و آواهای ماندگار از تمدن جزیره جهانی قشم، رویکرد زنانه و مادرانه وجود دارد.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم تا برگزاری رویداد ملی آواها و نواهای مادرانه در جزیره جهانی قشم بتواند به ایفای نقش موثر در آینده فرهنگ ایران اسلامی و فرهنگ خلیج فارس با محوریت جزیره جهانی قشم کمک کند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ در مبحث مردم شناسی توسعه و با توجه مقوله جنسیت، می‌توانیم بگویم که توسعه جزیره جهانی قشم همواره با رویکرد مادرانه و زنانه در حال انجام بوده و موتور محرک توسعه فرهنگی و اقتصادی در شهرها و روستاهای جزیره قشم، مادران و زنان هستند.

راموز تصریح کرد: نوع تعاملات میان فرهنگی و بین المللی گسترده در طول سالیان گذشته و همچنین الگوهای مسوولیت اجتماعی و مشارکت مردمی در فرهنگ جزیره قشم همواره مادرانه بوده است و می‌تواند موجب پویایی اقتصاد جامعه محلی شود.

وی با بیان اینکه آهنگ توسعه در جزیره قشم در طول تاریخ همواره براساس ریتم مادرانه و زنانه بوده است، افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته طی یک سال گذشته با جدیت به دنبال احیای مکتب فرهنگی و هنری دیرینه جزیره تمدنی و جهانی قشم بر مبنای نبوغ، خلاقیت، سازگاری با محیط و دانش بومی هستیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: به دنبال کشف، ضبط و ثبت روایت ها و اسطوره ها در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری جزیره قشم هستیم و امیدواریم تعامل حداکثری سایر دستگاه ها و نهادهای کشور با محوریت سازمان منطقه آزاد قشم برای ثبت روایت ها با رویکرد مادرانه و مادران ایران انجام شود.

بنابر این گزارش، رویداد ملی آواها و نواهای مادرانه جمعه شب با حضور بیش از ۳۰ لالایی‌ خوان و پژوهشگر برجسته کشور در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم به کار خود پایان داد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5004
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.