تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

رهایی از ورشکستگی بزرگ‌ترین اقدام ۱۴۰۲ سازمان منطقه آزاد قشم

  • کد خبر : 4684
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
رهایی از ورشکستگی بزرگ‌ترین اقدام ۱۴۰۲ سازمان منطقه آزاد قشم
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، نجات این سازمان از ورشکستگی و رسیدن به فراغ‌بال برای اجرایی کردن برنامه‌های اقتصادی و کارکردی جدید را بزرگ‌ترین اقدام سال 1402 خود دانست.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، عادل پیغامی در گفتگو با این پایگاه، با اشاره به مهم‌ترین دستاورد سال گذشته سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: سعی ما تعریف کارکرد درآمدی برای سازمان به جای کارکرد اداری بود که نتیجه آن؛  ۳ برابر افزایش درآمد و پرداخت بخش بزرگی از دیون سال‌های گذشته شد.

وی تاکید کرد: یکی از معضلات سازمان منطقه آزاد قشم داشتن ماهیت اداره کلی به جای عملی کردن ماهیت و تعریف قانونی از مناطق آزاد یعنی یک شرکت درآمد -هزینه ای است.

به گفته پیغامی، سه برابر شدن درآمدهای سازمان منطقه آزاد قشم در سال گذشته، مرهون خلق فرصت‌های درآمدی جدید بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به افزایش جذب از محل سهمیه‌های دولتی و افزایش درآمد حوزه گمرکی افزود: در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد این حوزه بوده که عدد آن در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۳۰ میلیارد تومان رسید.

وی علت این افزایش درآمد در حوزه گمرک را موفقیت در فعال سازی بندر کاوه بعد از ۱۳ سال عنوان کرد و گفت: جذب از محل ۱۵ درصدی گمرک در ۱۴۰۱، ۱۲۵ میلیون دلار و در ۱۴۰۲ ۳۴۰ میلیون دلار بوده و هدف‌گذاری امسال را ۶۰۰ میلیون دلار درنظر گفتیم.

پیغامی ارتقا سه برابری عملکرد گمرک در سال گذشته را متاثر از گردش مالی سه برابری فعالان اقتصادی قشم دانست که اثرات آن در مراکز خرید و جامعه جزیره انعکاس یافته است.

جشن صفر سازمان منطقه آزاد قشم در مردادماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به وضعیت مالی سازمان در هنگام تکیه زدن بر مسند مدیریت‌عاملی اظهار داشت: در آن زمان سازمان یک شرکت ورشکسته بود و ما هنوز هم نتوانستیم از ورشکستگی خارج شویم.

وی افزود: زمانی که من در پست مدیرعاملی مشغول به کار شدم، مدیران قبلی رسما اعلام کردند که حساب سازمان ۱۸۰ میلیارد تومان مثبت است درصورتی که ۲۲۰ میلیارد تومان چک تک امضا شده نیازمند امضای دوم در کارتابل بود، یعنی ما در هفته اول کار منهای ۴۰ بودیم.

پیغامی ادامه داد: با وجودی که هیچ شرکتی دیون سال گذشته را وارد روند مالی سال جدید نمی‌کند اما درهرصورت دیون مردم  باید پرداخت می‌شد که برای حل این مشکل، ۳۰ میلیارد تومان برای تعهدات باقیمانده از قبل پیش بینی کردیم، ولی متاسفانه تعداد سندها بسیار زیاد بود و آخرین گزارش ما از پرداخت بدهی تا آخر سال ۱۴۰۲، رقمی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان بوده در صورتی که  بودجه مصوب برای کل سال، ۷۶۰ میلیارد تصویب شده بود که آن را سه برابر کردیم.

وی به پرداخت بدهی‌های سازمان از سال ۱۳۸۵ تا کنون اشاره کرد و گفت: این عمل، اقدام بزرگی  بود که تا صفر شدن کامل بدهی‌ها ادامه خواهد داشت که امیداواریم در مرداد ماه ۱۴۰۳ با اتمام آن‌ها، جشن صفر و خروج از ورشکستگی سازمان منطقه آزاد قشم را برگزار کنیم.

این مقام عالی ادامه داد: در این بین، پروژه‌های انجام شده‌ای هم وجود دارد که هیچ سند یا قراردادی ندارند و برای پرداخت آن‌ها حتما برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ضمن ابراز خرسندی از نجات سازمان تاکید کرد: رهایی سازمان از ورشکستگی، بزرگ‌ترین کار من بود تا در سال جدید با فراغ‌بال و به دور از نگرانی بابت بدهی به مردم، برنامه‌های سازنده و اقتصادی جدیدی در راستای ارتقا جزیره، تعریف و طراحی شود.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4684
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پايگاه خبري چل بيم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.