تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024

خواب غفلت بزرگان و قربانی شدن نیروهای بومی در ارشاد قشم

  • کد خبر : 3680
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
خواب غفلت بزرگان و قربانی شدن نیروهای بومی در ارشاد قشم
سکوت بزرگانی که باید با ادای حق بزرگی‌شان حامی نیروهای بومی قشم باشند سبب شده بستر لازم برای قربانی شدن یکی از بهترین سرمایه‌های انسانی فرهنگ و ارشاد این جزیره در تقابل منطقه آزاد و اداره کل استان فراهم شود.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲؛ فروپاشی ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم بواسطه پایان اعتبار تفاهمنامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد خبری بسیار غم انگیز و شوکه کننده برای جامعه فرهنگ و هنر جزیره قشم بود که در نهایت ایستادگی و قاطعیت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر احیای ساختار اداره کل تا حدودی نگرانی ها را تسکین داد هر چند چشم انتظاری ها برای تحقق آن همچنان ادامه دارد.

در این بین مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان هرمزگان طی حکمی یکی از سرمایه های انسانی بومی جزیره قشم را به عنوان سرپرست منصوب کرد که انتظار می رفت بزرگان جزیره و شهرستان توام با تلاش برای احیای ساختار اداره کل فرهنگ و ارشاد در این جزیره، حمایت های لازم برای ابقای این سرمایه انسانی را نیز داشته باشند که اظهارات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری با اصحاب رسانه این جزیره و نیز خبرنگاران مرکز استان نشان داد بزرگان جزیره در ایفای نقش موثر برای حمایت از سرمایه های انسانی این جزیره موفق عمل نکرده‌اند.

با وجود غفلت صورت گرفته از سوی بزرگان خوشبختانه همچنان فرصت جبران باقی است و مخابره این خبر به نوعی آگاهی بخشی به آحاد جامعه و اتمام حجتی است که فردا هیچکس نتواند مدعی بی خبری باشد. به خاطر داشته باشید وجدان های بیدار جامعه قشم عملکرد شما را به قضاوت خواهند نشست.

عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: در این خلاء که تفاهمنامه قبلی تمدید نشده بود، مدیرکل استانی که دوست دارد اداره شهرستان داشته باشد و نه اداره کل برای یک فردی حکم می‌زند. (اشاره به تفاهمنامه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با وزارت فرهنگ و ارشاد که به موجب آن فرهنگ و ارشاد قشم به اداره کل ارتقا یافته بود. همچنین اشاره به حکم سرپرستی صادر شده برای یکی از بومیان جزیره قشم که از کارکانان باسابقه ارشاد جزیره نیز هست به عنوان سرپرست فرهنگ و ارشاد قشم)

وی افزود: آن فرد را من تا به حال ندیده‌ام و فکر هم نمی کنم ما با ایشان کاری داشته باشیم و عملا هم یک حکمی است که هیچ مبنایی را پیدا نخواهد کرد و واقعا هم از آن بنده خدایی که حکم گرفته عذرخواهیم چون ما اساسا در حال مذاکره خودمان(با وزارت فرهنگ و ارشاد) هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: به نظر می رسید که بهتر و حرفه ای تر بود که مدیرکل استان صبر کند و بدون نظر بزرگانش و بالادستی‌هایش در تهران اقدامی نکند.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3680
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. مدیرعامل منطقه آزاد بفرماید که مردم قشم چقدر تو را دیده و قبول دارند که تو حالا دنبال دیدن و قبول یا رد جوانان بومی قشمی هستی

    چشمات رو شسته و جوری دیگر تماشا فرما

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.