تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024
شیخ خطیبی؛

حسین بن علی(ع) با خون سند عزتمندی امت اسلام را امضاء کرد

  • کد خبر : 3543
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۹
حسین بن علی(ع) با خون سند عزتمندی امت اسلام را امضاء کرد
امام جمعه اهل سنت قشم با بیان اینکه انسان مومن هرگز به خود اجازه آزار حسین بن علی(ع) را نمی دهد، گفت: حسین بن علی(ع) با خون خود سند عزتمندی و آزادگی امت اسلام را امضاء کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲؛ شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در خطبه‌های نمازجمعه (جمعه ۶ مرداد مصادف با ۱۰ محرم و عاشورای حسینی) اظهار داشت: حادثه هولناک شهادت امام حسین(ع) دردی بزرگ را بر پیکر امت اسلام وارد کرد و حادثه کمرشکنی بود.

وی با بیان اینکه واقعه عاشورا برای امت اسلام حادثه‌ای تلخ و باور نکردنی است، افزود: اگر اسناد تاریخی وجود نداشت و اگر نقل متواتر در ارتباط با آن وجود نداشت، شاید انسان مومن نمی توانست باور کند که چنین حادثه ای رخ داده باشد.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: از یک انسان کافر هر کاری بر می آید و امکان دارد دست به هر جنایتی بزند چنان که جنایت کفار علیه پیامبران الهی وجود داشته و برخی از پیامبران را نیز به شکل فجیعی کشته اند و جنایت کفار غیرقابل تصور نیست.

شیخ خطیبی ادامه داد: درد آنجاست که افرادی با ادعای ایمان و مسلمانی که خود را جزوی از پیکره امت اسلام می دانند دست به چنین جنایتی بزنند.

وی بیان کرد: قابل باور نیست فردی که بویی از دین و ایمان به مشامش رسیده باشد، بویی از محبت خدا و رسول(ص) داشته باشد و بهره ای از محبت خدا و رسول(ص) داشته باشد بتواند و دستش برود که چنین جنایتی را مرتکب بشود.

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: وقتی انسان سخنان پیامبر در ارتباط با حسین بن علی(ع) را می شنود دیگر به خود اجازه نمی دهد آن بزرگوار را حتی با کمترین الفاظ و عبارات برنجاند؛ هرگز انسان مومن به خود چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

شیخ خطیبی اظهار داشت: وقتی رسول خدا(ص) می فرماید «حسین از من است و من از حسین» این تعلق تنها تعلق نسبی نیست این حدیث تعلقی بالاتر از تعلق نسبی را نشان می دهد و این در واقع افقی را باز می کند برای همه اندیشمندان که تامل کنند و بیاندیشند.

وی افزود: در ادامه حدیث می فرماید «دوست می‌دارد خداوند آن کسی را که حسین(ع) را دوست بدارد» و این برای انسان مومن تعیین تکلیف می کند، تکلیف همه را روشن می کند و هیچ راه و گزینه ای برای انسان مومن باقی نمی گذارد مگر اینکه آن بزرگوار را با تمام وجود و از اعماق وجودش دوست بدارد و نسبت به او محبت و مهر داشته باشد؛ این چنین است که فاجعه عاشورا اصلا در تصور ما نمی گنجد.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: در حدیث آمده است «هر کس حسن(ع) و حسین(ع) را دوست بدارد مرا دوست داشته است و هرکس نسبت به آن دو بغض و کینه و نفرتی داشته باشد با من مشکل دارد»؛ یعنی اگر کسی بخواهد با نسبت به این دو بزرگوار و اهل بیت پیامبر(ص) کمترین و بغض و کینه ای داشته باشد، معلوم است که با خود پیامبر(ص) مشکل دارد و غرض و مرض درونی است و یک نفاقی را در انسان ایجاد می کند.

شیخ خطیبی بیان کرد: لذا برای انسان مومن هیچ گزینه ای باقی نمی ماند جز اینکه محبت حسین بن علی(ع) را در دل داشته باشد و تاسف بخورد به حال آن هایی که غیر از این هستند و برائت بجوید از هر کسی که دستش به چنین جنایتی آغشته شده باشد.

وی تصریح کرد: محبت و مهرورزی که ما نسبت به اهل بیت داریم به عنوان یک واجب و یک فریضه، نه تنها یک واجب است بلکه آن را یکی از بزرگترین اسباب تقرب به درگاه خدا می دانیم و به محبت و عشقی که نسبت به اهل بیت پیامبر(ص) بویژه حسین بن علی(ع) داریم افتخار می کنیم.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: ابراز احساسات ما در محدوده عقاید و تعالیم مذهبی ماست ولی به این معنا نیست که ما نسبت به این جنایت بی تفاوت باشیم.

شیخ خطیبی با بیان اینکه حسین بن علی(ع) را نه تنها امام شهید می دانیم بلکه سید الشهدا می دانیم، گفت: امام حسین(ع) امام بود در علم، امام بود در تقوا و وراء، در زهد و پارسایی، در آزادگی، در عزتمندی و در ظلم ستیزی امام و پیشوا بود.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) با خون خود سند عزتمندی و آزادگی این امت را امضاء کرد و یاد داد به همه که اینگونه باید در مقابل ظلم ایستادگی کنند.

امام جمعه اهل سنت قشم عنوان کرد: ظلم ستیزی و کوتاه نیامدن در مقابل ظالم آن چیزی است که حسین بن علی(ع) با پیامی رسا و ماندگار به همه تعلیم داد و اینگونه باید انسان ها در مقابل ظلم ایستادگی کنند.

شیخ خطیبی اظهار داشت: صلابت و ایستادگی بر حق در مقابل ظالم وکوتاه نیامدن در مقابل ظلم، ظلم ستیزی، آزادگی، آزادمنشی و جوانمردی از درس هایی است که باید از حادثه عاشورا بگیریم.

وی افزود: شاید برای برخی انسان های راحت طلب خیلی قابل هضم نباشد اما این همان درسی است پیامبر(ص) به امت خود داده است.

امام جمعه اهل سنت قشم خاطرنشان کرد: انسان در مقابل ظالم نباید کوتاه بیاید و این همان درس ماندگار حماسه عاشورا و قیام سید الشهدا(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و برای پیشگیری از انحرافی که در این امت رخ داده بود است.

شیخ خطیبی تصریح کرد: امام حسین(ع) گرچه در این راه به شهادت رسید اما پیامش برای همه امت اسلام پیام ماندگاری شد.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3543
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.