تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم خبر داد؛

جزیره میزبان ۲۸۲ هزار گردشگر/ قشم مقصد اول گردشگران جنوب کشور

  • کد خبر : 2629
  • ۰۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
جزیره میزبان ۲۸۲ هزار گردشگر/ قشم مقصد اول گردشگران جنوب کشور
رئيس ستاد اجرايي خدمات سفر قشم گفت: از آغاز تعطيلات پايان سال (۲۵ اسفند ۱۴۰۱) تا آخرين ساعت روز چهارشنبه (دوم فروردين ۱۴۰۲) تعداد ۲۸۲ هزار گردشگر وارد جزيره قشم شدند.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲، افشار فتح الهی با بیان این مطلب در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، اظهار داشت: با توجه به ورود جمعیت زیاد گردشگر به این جزیره، کمیته های ۱۷ گانه ستاد سفرها تدابیر لازم برای ارائه خدمات شایسته به میهمانان را فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: لحظه به لحظه روند ورود گردشگران به قشم از مبدا اسکله پل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم از طریق سیستم مانیتورینگ کنترل می شود و به دلیل افزایش گیت های ورود و خروج خوشبختانه میزان ماندگاری خودروها در پشت گیت ها در کمترین زمان ممکن و زیر یک دقیقه انجام می شود.

به گفته فتح الهی، علی رغم شرایط نامناسب جوی در روز گذشته که منجر به توقف چندساعته فعالیت بنادرمسافری شد، ورود پرتعداد گردشگران در بقیه ساعات روز به خوبی مدیریت شد و تاکنون نوروزی بدون حادثه در جزیره رقم خورده است.

وی با آرزوی سفری خوش برای تمام کسانی که قشم را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده اند، از رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی خواست با رعایت سرعت مطمئنه در جاده های قشم و توجه به تابلوهای راهنمایی و رانندگی نسبت به حفظ سلامتی خود و دیگران، کوشا باشند.

شایان ذکر است؛ سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد)، دریایی (اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) و زمینی (ورود خودرویی از اسکله پل به اسکله لافت با استفاده از لندینگ کرافت ها) انجام می شود.

ظرفیت های کم نظیر گردشگری در قشم شامل ژئوسایت های تنها ژئوپارک جهانی قشم در خاورمیانه از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، جنگل دریایی حرا، خلیج دلفین ها، دره تندیس ها، جزایر ناز و در کنار این ظرفیت ها سواحل زیبا، موزه ژئوپارک با بیش از ۳۵۰۰ گونه جانور تاکسیدرمی شده، چاه ای تلا در لافت، بادگیرهای زیبای این بندر، ماسه های نقره ای ، ماهی های زینتی، آهوان جبیر در هنگام و دهها موقیت زیبای دیگر در این جزیره و صد البته اخلاق خوب مردم این دیار آب و آفتا از مهمترین دلایل سفر مردم به منطقه آزاد قشم در جنوب ایران است.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.