تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری در سامانه جانا، گامی در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران

  • کد خبر : 5407
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۵
ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری در سامانه جانا، گامی در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران
مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از ضرورت ثبت نام در سامانه جانا ( سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) برای تمامی فعالین و تأسیسات گردشگری مناطق آزاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، ابراهیم رستم گورانی در تشریح این خبر گفت: نگرش سنتی دیگر پاسخگوی گردشگری نیست و باید ارائه خدمات و نظارت به صورت پویا و از طریق سیستم‌های الکترونیک اعمال شود.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت هرچه بهتر تاسیسات گردشگری و همچنین افزایش سهولت فرآیند اداری همچون اخذ مجوز فعالیت، اعطای مشوق‌های حمایتی از قبیل تسهیلات کم بهره، مشوق‌های بیمه‌ای و مالیاتی و … سامانه جامع نظارت ، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری راه اندازی شده است.

رستم گورانی تصریح کرد: فعالان حوزه گردشگری قشم نیز برای بهره مندی از مزایای ذکر شده ملزم به ثبت نام در سامانه جانا به نشانی myst.mcth.ir هستند.

وی افزود : تمام فرآیند‌های اداری صدور و تمدید پروانه و در واقع تمام تعاملات این اداره با متقاضیان، از زمان ثبت تقاضا برای اخذ مجوز تا صدور و در صورت نیاز، تمدید مجوز‌های صادر شده، از طریق این سامانه، صورت خواهد گرفت.

رستم گورانی خاطرنشان ساخت: همچنین تخصیص کد یکتا در جهت دریافت سوخت و انرژی به ویژه برای اقامتگاه‌های بومگردی منوط به ثبت کلیه اطلاعات روزانه در سامانه جانا شده است.

وی در پایان یادآور شد: یکی از خلاهای حوزه گردشگری فقدان آمار و اطلاعات دقیق و به روز بود و از سوی دیگر گستردگی و تنوع تاسیسات و فعالیت‌های گردشگری در حال حاضر بسیار زیاد شده است، سامانه جانا می‌تواند کمک شایانی به تهیه بانک اطلاعاتی تاسیسات گردشگری نماید.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5407
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.