تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024

تولید آب شهر قشم بزودی به مرز ۲۷۰۰۰ متر مکعب در روز می‌رسد

  • کد خبر : 4448
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
تولید آب شهر قشم بزودی به مرز ۲۷۰۰۰ متر مکعب در روز می‌رسد
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تولید آب مصرفی مشترکان شهر قشم و روستاهای اطراف آن تا چند روز آینده به 27000 متر مکعب در روز می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، شهرام داوری با اعلام این مطلب، گفت: هم اینک تولید آب روزانه شهر قشم ۲۳ هزار متر مکعب است که با افتتاح سایت ۴۰۰۰ متر مکعبی سایت ساحلی، حجم آب تولیدی به ۲۷۰۰۰ متر مکعب افزایش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه میزان عادی آب مصرفی مشترکان شهر قشم و روستاهایی که از آب تولیدی این شهر استفاده می‌کنند، ۲۱ هزار متر مکعب در روز است، افزود: پیش بینی می‌شود با ورود میهمانان و گردشگران نوروزی؛ این رقم تا ۲۵ هزار متر مکعب در روز برسد.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: هزینه شیرین سازی آب بسیار گران است به طوری که تولید هر متر مکعب آب به حدود ۲۵ هزار تومان می‌رسد اما سازمان منطقه آزاد قشم با اختصاص سوبسید، برای هر متر مکعب آب از مشترکان فقط ۸ هزار توان دریافت می‌کند.

وی از مردم درخواست کرد با رعایت اصول مصرف، علاوه بر صرفه‌جویی اقتصاد خانواده، به استمرار جریان آب بدون قطع شدن برای همگان کمک کنند.

به گفته داوری، میزان آب تولیدی سال گذشته شهر قشم در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با افزایش ۳۰ درصدی همراه بود و افتتاح سایت ساحلی می‌تواند این افزایش را به ۵۰ درصد برساند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش فشار آب در بعضی از ساعات شبانه روز، به فرسودگی شبکه آب در محلات قدیم شهر و غیراصولی اجرا شدن خطوط انتقال آب در محدوده روستای طولا و توابع آن مربوط می‌شود، ادامه داد: برای پیشگیری از ترکیدگی لوله‌ها، مجبور به کاهش فشار آب در مناطق بافت قدیم به ویژه در هنگام شب، هستیم.

 

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4448
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.