تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

تقویت فعالان اقتصادی قشم با نظام‌مندی صنوف

  • کد خبر : 4234
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
تقویت فعالان اقتصادی قشم با نظام‌مندی صنوف
رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران گفت: نظام‌مند شدن صنوف موجب مطالبه‌گری، تقویت و توسعه فعالان اقتصادی منطقه آزاد قشم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، محمدحسین قمری در نشست تشریح سیاست‌های کلی چگونگی تشکیل قانون نظام صنفی در قشم که با حضور ۲۸ تن از مدیران مجتمع‌های تجاری فعال و ۴۶ تن از نمایندگان صنوف مختلف این شهرستان برگزار شد، گفت: کارگروه‌‌های مختلف صنفی با ایجاد صندوق‌های توسعه‌ای می‌توانند از حمایت دولت به میزان سرمایه‌گذاری خود، بهره ببرند.

وی از تصویب آیین‌نامه اجرایی حاکم بر تشکیل و فعالیت‌های تشکل‌های صنفی موضوع ماده ۸۸ قانون نظام صنفی برای اجرا در مناطق آزاد کشور و ابلاغ آن از سوی دبیرخانه شورای‌عالی به مدیرعاملان مناطق آزاد خبر داد.

در ادامه قائم مقام مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، تشکیل کارگروه‌های ‌صنفی در قشم را یکی از دغدغه‌های مهم مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم عنوان کرد و افزود: با تشکیل کارگروه‌های صنفی، مشکلات مربوط به تفاوت‌ صدور مجوز‌های فعالان اقتصادی از سوی ادارات و نهادهای مختلف از بین می‌رود و تمام مجوزات ذیل یک مرجع صادر خواهد شد.

ابوالفضل کُردی با اظهار تاسف از اقدامات خلاف افرادی که در فضای مجازی مبادرت به کارهای اقتصادی می‌کنند، گفت: فعالیت در فضای مجازی باید براساس قانون تجارت الکترونیک و از درگاه ویژه آن انجام شود تا کسی از نحوه خرید مجازی ضرر نکند.

به گفته قائم مقام مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران، مجوزها باید با گذراندن دوره‌های آموزشی و دوره‌های ارتقاء سطح خدمات براساس قانون صادر شود.

 

پرسش و پاسخ در مورد چگونگی تشکیل کارگروه‌ها، وظایف و اختیارات، مدت زمان اعتبار مجوز‌ها و موارد دیگر از برنامه های دیگر این نشست بود.

پیش بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ شاهد تشکیل کارگروه‌های صنفی در قشم با هدف ایجاد اتاق اصناف در این منطقه آزاد باشیم.

 

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4234
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.