تاریخ : یکشنبه, ۲۵ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 15 September , 2024

تشریح مفاد تفاهم خواهرخواندگی شهرداری‌های قشم و کراسنودار روسیه

  • کد خبر : 5532
  • 23 مرداد 1403 - 15:12
تشریح مفاد تفاهم خواهرخواندگی شهرداری‌های قشم و کراسنودار روسیه
شهردار قشم مفاد یادداشت تفاهم برقراری روابط خواهرخواندگی بین شهرداری قشم و شهرداری کراسنودار فدراسیون روسیه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم،  میرداد میردادی شهردار قشم پس از عقد پیمان خواهرخواندگی شهرداری‌های قشم و کراسنودار روسیه در تشریح مفاد این تفاهم اظهار داشت: طرفین در این تفاهم متقابل بر ایجاد شرایط برای گفتگوی آزاد، تبادل تجربیات و اجرای پروژه‌های مشترک مطابق با منافع ساکنان دو شهر تاکید کردند.

وی افزود: همچنین همکاری در زمینه‌های علمی، فناوری، آموزشی، فرهنگی، بشر دوستانه و سایر حوزه مورد توجه قرار دارد که حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی دارای اولویت ویژه است.

شهردار قشم تصریح کرد: بنابراین پیمان خواهرخواندگی، شهرداری‌های قشم و کراسنودار روسیه به منظور برقراری روابط دوستانه در زمینه توسعه پایدار، روابط سودمند و متقابل در حوزه‌های مختلف شهرداری همکاری خواهند داشت.

میردادی ادامه داد: طرف ها ارتباط مستقیم بین موسسات تجاری ثبت شده در قلمرو خود را بر اساس موافقتنامه و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه تسهیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: همکاری در جذب سرمایه گذاری‌های سودآور برای اقتصاد شهری و درآمد پایدار و مبادله طرح‌های پیشنهادی سرمایه گذاری اولویت دار در عرصه‌های مختلف اقتصادی از مفاد پیمان است.

شهردار قشم گفت: تعامل بین مراکز آموزشی، اجرای پروژه‌های مشترک علمی و رویدادها و نیز سایر زمینه‌های علمی آموزشی مورد حمایت طرفین می‌باشد.

میردادی عنوان کرد: تبادل تیم‌های خلاق، هیات‌های فرهنگی هنری، ساماندهی اجرای تئاتر، جشنواره ها و پروژه‌های خلاقانه مشترک در کنار سازماندهی مناسبات ورزشی نیز مورد تعامل خواهد بود.

وی بیان کرد: شهرداری‌های قشم و کراسنودار بر پایه پیمان خواهرخواندگی خود از توسعه ارتباطات در زمینه گردشگری از جمله ایجاد پروژه‌های مشترک بین سازمان‌های گردشگری دو طرف، همچنین تبادل تجربیات موفق در زمینه جذب توریست، پیشرفت صنایع دستی و فرهنگ، برنامه‌های گردشگری، حفاظت از محیط زیست و محوطه سازی مناطق و حفاظت از میراث تاریخی و آثار تاریخی حمایت می‌کنند.

شهردار قشم اظهار داشت: در حوزه رسانه‌ای نیز طرفین به طور متقابل و منظم به پوشش رسانه‌ای پروژه‌های مشترک و رویدادهای مهم هر دو شهرداری در بسترهای آنلاین خود اقدام و طرح‌های اطلاعاتی موضوعه را مبادله می‌کنند.

میردادی افزود: این تفاهم نامه هیچگونه تعهد مالی و یا سایر تعهدات اجرایی را برای شهرداری قشم و کراسنودار ایجاد نمی‌کند اما توافق داریم که از اجرای پروژه‌های مشترک بر اساس توانمندی‌های خود حمایت کنیم.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5532
  • منبع : شهرداري قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.