تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
یادداشت؛

تسخیر بازار قشم توسط پوشاک زنانه نامناسب/ بانوان چاره‌ای جز خرید ندارند

  • کد خبر : 991
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تسخیر بازار قشم توسط پوشاک زنانه نامناسب/ بانوان چاره‌ای جز خرید ندارند
اگر این روزها برای خرید مانتو و شلوار سری به بازار زده باشید، متوجه خواهید شد بازار توسط پوشاک نامناسب که تنها با سلیقه تعداد کمی از بانوان منطبق است، تسخیر شده و خرید لباس برای سایر زنان مشکل شده است.

به گزارش روز دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ پایگاه خبری چل بیم؛ اگر این روزها برای خرید مانتو و شلوار سری به بازار زده باشید، متوجه خواهید شد بازار توسط پوشاک نامناسب که تنها با سلیقه تعداد کمی از بانوان منطبق است، تسخیر شده و خرید لباس برای سایر زنان مشکل شده است.

لباس‌هایی با پارچه‌ها و دوخت‌هایی عجیب و قیمت‌هایی عجیب‌تر که نه تنها سلیقه بانوان اصیل ایرانی را تامین نمی‌کند، حتی خرید آنها برای خانواده نیز صرفه اقتصادی ندارد و بخشی زیادی از زنان از روی ناچاری و به دلیل نبود محصولات مورد نظر اقدام به خرید می‌کنند و در بسیاری از مواقع علاقه واقعی به لباس خریداری شده وجود ندارد.

فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی ما پرمحتوا و غنی است و می‌توان با استفاده از مشارکت طراحان لباس و تولیدی‌های پوشاک لباس‌های زیبا، در شان زن ایرانی و نشات گرفته از طراوات و هنر ایرانی و اسلامی تولید کرد که این موضوع ورود مسئولان متولی به زمینه تولید پوشاک و حمایت از طراحان و کارآفرینان این حوزه را می‌طلبد.

مسئولان مطمئن باشند زمانی‌که حق انتخاب برای استفاده از لباس‌های مناسب وجود داشته باشد، اکثر زنان ایرانی لباس‌های زیبا که برگرفته از طرح‌های منطبق با هویت تاریخی باشد را ترجیح می‌دهند اما واردات بی‌رویه پارچه و لباس‌ به کشور دست تولیدکنندگان و طراحان را نیز بسته است.

خلاء نبود لباس مناسب در جزیره قشم نیز همچون سایر نقاط کشور احساس می‌شود، به علاوه اینکه بسیاری از خانم‌هایی که از چادر مشکی استفاده می‌کنند هم در جزیره به دلیل نبود توزیع متناسب با تقاضا، با چالش‌های زیادی روبرو هستند، از همین روی جمعی از بانوان مطالبه‌گر جزیره قشم از متولیان و مسئولان مربوط به این حوزه تقاضا دارند برای رفع این خلاء و ایجاد بستر مناسب برای تولید و توزیع پوشاک مناسب ورود کنند، با افزایش نظارت بر بازارها، کنترل قیمت و حمایت از تولیدکنندگان شهرستان، فضا را برای دسترسی بانوان به پوشاک در شان زن ایرانی فراهم کنند.

 

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=991
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.