تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

تبدیل قشم به جزیره نوآور با انعقاد تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست جمهوری و منطقه آزاد قشم

  • کد خبر : 4944
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۱
تبدیل قشم به جزیره نوآور با انعقاد تفاهم‌نامه معاونت علمی ریاست جمهوری و منطقه آزاد قشم
تفاهم نامه بین عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی ریاست جمهوری درخصوص همکاری متقابل در توسعه اقتصاد دانش بنیان در راستای تحقق جزیره نوآور قشم و ایجاد شهر هوشمند در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی اینوتکس (INOTEX 2024) قشم به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، این تفاهم نامه با رویکرد ارتقای شرکت‌ها و زیست بوم دانش بنیان، افزایش جذب و اشتغال نیروی انسانی نخبه و تحصیل کرده و حل چالش‌های قشم با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های نوآورانه، فناورانه و خلاقانه موجود در سطح ملی و بین المللی به امضا رسید.

با اجرای اهداف و برنامه‌های پیشنهادی قید شده در متن تفاهم نامه تلاش می‌شود، قشم به مرکز و پایگاه اصلی حضور شرکت‌های دانش بنیان تبدیل شود.

از مهمترین اهداف تفاهم نامه می‌توان نقش آفرینی جزیره نوآور قشم در دیپلماسی فناوری و نوآوری منطقه ای و بین المللی، تعریف پروژه‌های کلان و ایجاد کنسرسیوم‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای صنعتی به ویژه گلوگاه‌‌های فناورانه و کاهش ارزبری، رشد کمی و کیفی شرکت‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان در جزیره نوآور قشم اشاره کرد.

همچنین ترغیب بنگاه‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه فعالیت‌های نوآورانه، توسعه بازار کالا و خدمات دانش بنیان و ترغیب تسهیل شرکت‌های فناور و دانش بنیان در صادرات محصولات و خدمات، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت دار به منظور عبور از خام فروشی و تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر از دیگر اهداف تفاهم نامه به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4944
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.