تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024
فتح الهی؛

تامین تعهد مالی منطقه آزاد قشم در قبال پل خلیج فارس تا پایان سال/ پروژه معطل تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور است

  • کد خبر : 1654
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
تامین تعهد مالی منطقه آزاد قشم در قبال پل خلیج فارس تا پایان سال/ پروژه معطل تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور است
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تامین تعهد مالی 500 میلیارد تومانی این سازمان برای تکمیل ابر پروژه پل خلیج فارس تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱؛ افشار فتح الهی در بازدید کمیسیون عمران مجلس از پروژه پل خلیج فارس با بیان این مطلب اظهار داشت: تکمیل این پل اصلی‌ترین مطالبه مردم است.

وی افزود: مردم این پروژه را با پروژه‌های کشورهای اطراف مقایسه می‌کنند و ناقص مانده پل خلیج فارس به آینه دق مردم تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: سال گذشته در سفر رئیس جمهور مقرر شد تامین مالی پروژه از سه راه انجام شود.

فتح‌الهی ادامه داد: در هیمن راستا مصوب شد ۲ هزار میلیارد تومان توسط دولت، ۵۰۰ میلیارد تومان توسط منطقه آزاد و باقی مانده اعتبارات مورد نیاز نیز از دیگر روش های تامین مالی محقق گردد.

وی تصریح کرد: پیش پرداخت های اولیه و تجهیز کارگاه از محل تعهدات سازمان منطقه آزاد قشم در این مدت انجام شده و تا پایان سال ۵۰۰ میلیارد را تامین می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: مشکل اصلی سد راه به سرانجام رسیدن پروژه، تخصیص بودجه سهم دولت و عمل به مصوبه سفر رئیس جمهور است که متاسفانه در سازمان برنامه و بودجه معطل مانده است.

فتح‌الهی گفت: این تنها نگرانی باقی مانده است و در صورت برآورده شدن آن پل خلیج فارس در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: همچنین انتظار است اعتبار پل خلیج فارس در بودجه کشور از ردیف «سایر» خارج و به پروژه های جاری کشور وارد شود تا تامین اعتبار لازم صورت پذیرد.

گفتنی است؛ پل خلیج فارس به طول ۳۴۳۰ متر، دارای چهار باند اتومبیل رو، خط آهن و یک مسیر پیاده رو پس از اجرا جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل می نماید. این طرح از نظر ابعاد اقتصادی، عمرانی، صنعتی، گردشگری و رفاهی از جایگاه مهمی در کشور برخوردار است و نقش حلقه ارتباطی مسیرهای دریایی سواحل پیرامونی قشم به شبکه حمل و نقل ریلی و جاده ای کشور دارد.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=1654
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.