تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024
یادداشت؛

بن بست توسعه

  • کد خبر : 723
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
بن بست توسعه
منطقه آزاد قشم بر خلاف انتظارهای مردم از زمان استقرار دولت سیزدهم تا کنون در بن بست توسعه قرار گرفته و دیگر حتی توان تکمیل بلواری 2.5 کیلومتری را ندارد؛ آقای رئیس جمهور، مردم گلایه‌منداند.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم؛ مجتبی نوزرنژاد در یادداشتی پیرامون برزمین ماندن پروژه احداث بلوار روستای طولا جزیره قشم نوشت:

همه چیز از ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ شروع شد. روزی که مردم روستایی به رسم بی سرانجام ماندن وعده‌های مسوولان دست به پیشانی شدند و مسوولان با ژست خدمتگزاری دست به کلنگ؛ آیین کلنگ‌زنی بلوار روستای طولا را می‌گویم، روستایی بیخ گوش شهر قشم که چندی است لقب پر آوازه «دروازه ورودی قشم» را یدک می‌کشد.

مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم در آن روز کذایی وعده داد بلوار میدان ورودی طولا تا میدان صنایع به طول ۲٫۵ کیلومتر و عرض متغیر ۴۰ تا ۷۲ متر با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت و استاندارد مناسبت آماده بهره برداری و ارائه خدمات خواهد شد.

امروز اما در سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با گذشت نزدیک به یک سال از رویداد، هر روز گرد و خاک آن کلنگ زنی میهمان ناخوانده ریه‌های مردم مظلوم روستای طولا با ۱۴ محله و افزون بر ۱۲ هزار نفر جمعیت است.

پروژه ای که به نماد «بُن بست توسعه» در منطقه آزاد قشم تبدیل شده و هر روز امید مردم به رقم خوردن تحولات مثبت در دولت سیزدهم را به سخره می‌گیرد، تا نور امید آنان در گرد و خاک برخاسته از نابسامانی و رها شدن پروژه احداث این محور پر تردد کم سو تر شود.

طولا به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی جزیره قشم هر روز شاهد مدفون شدن ریه‌های کودکانش زیر خروارها خاک گلنک بر زمین خورده است که نشان می دهد مسوولان از واقع شدن یک دبستان در طول این مسیر بی اطلاع هستند و گر نه محال است این چنین سلامت فرزندان معصوم ایران زمین را نادیده بگیرند.

خودمانی بگویم، مردم طولا پیش از کلید خوردن این پروژه داشتند زندگی‌شان را می‌کردند اما به نام توسعه، حالا یک سال است که زندگی روزمره آنان مختل شده و سلامت آنان زیر تیغ بی تدبیری در حال جراحی شدن است.

آقای رئیس جمهور؛ اگر بنابر رسالت حرفه‌ای یک خبرنگار بخواهم برایتان واقعیت را بی پرده بگویم، گفته‌اند «مُشت نمونه خروار است» و توقف چرخ‌های توسعه قشم در دولت سیزدهم شتاب گرفته است. مهمترین دلیل یا بهانه آن نیز ناتوانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در صدور حکم مدیرعاملی سازمان منطقه آزاد قشم است.

اما با تمام کاستی ها، هنوز هم به پایان روزهای تلخ، استشمام هوای پاک و بازگشت منطقه آزاد قشم به ریل‌ توسعه پایدار از مسیر تجلی عزمی جهادی در دولت مردمی امیدواریم.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=723
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.