تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024

برگزاری دومین دوره انتخابات اتاق اصناف قشم کمتر از یکماه آینده

  • کد خبر : 5081
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
برگزاری دومین دوره انتخابات اتاق اصناف قشم کمتر از یکماه آینده
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری دومین دوره انتخابات اتاق اصناف جزیره جهانی قشم در کمتر از یکماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: ریل گذاری صحیح برای اولین بار در منطقه آزاد قشم موجب مشارکت فعال و حقیقی اصناف شده و در آینده این جزیره جهانی برای تصمیم سازی و تصمیم گیری اصناف و کسب و کار مردم بسیار مهم است. وی افزود: مرحله نخستین انتخابات اتاق اصناف شهرستان قشم با مشارکت بالای اصناف در قشم به عنوان اولین منطقه آزاد پیشرو در تشکیل اتاق اصناف برگزار شد. در این فرآیند به دلیل آماده نبودن دیتای اطلاعات مجوزهای کسب و پیشه صادر شده از سوی شهرداری‌ها، تنها با حضور دارندگان مجوز‌های کسب و پیشه صادر شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

عظیم زاده اردبیلی گفت: در مرحله نخست انتخابات اتاق اصناف در جزیره جهانی قشم، از مجموع ۱۲ کارگروه شرکت کننده، هفت کارگروه با کسب آرا حد نصاب مشارکت ۲۵ درصد از مجموع مجوزهای صادره و فعال هر کارگروه، بزودی اتحادیه‌های خود را تشکیل می‌دهند.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، در مرحله دوم انتخابات که ۶ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود، دارندگان مجوز کسب و پیشه فعال از منطقه آزاد و شهرداری‌ها می‌توانند در قالب کارگروه‌های مختلف برای تشکیل اتاق اصناف مشارکت کنند.

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت دارندگان مجوز کسب و پیشه در مرحله دوم انتخابات اتاق اصناف قشم، افزود: مجوزهای بعدی کسب و پیشه صنوف در این شهرستان از طریق اتحادیه‌ها و با دو امضا سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس هر یک از اتحادیه‌ها صادر خواهد شد.

عظیم زاده اردبیلی تصریح کرد: صنوف آرایشگران زنانه، لوازم خانگی شامل (صوتی، تصویری و برودتی)، املاک، اتومبیل و پارکینگ، طلا فروشان شامل (طلا سازان، نقره، ساعت و عینک)، آرایشی و بهداشتی، نانوایان و قنادان و کیف و کفش در نخستین مرحله انتخابات موفق به حد نصاب آرا شدند و به زودی مراحل تشکیل اتحادیه آنان آغاز خواهد شد.

وی گفت: در نخستین مرحله انتخابات اتاق اصناف قشم، آرای پنج صنف اغذیه فروشان، مواد غذایی و بهداشتی، پوشاک فروشان، مرغ و گوشت و مصالح ساختمانی به حد نصاب نرسید و این صنوف به همراه کارگروه‌های دیگر در مرحله دوم انتخابات مشارکت خواهند کرد.

بنا به این گزارش، نظارت این انتخابات ذیل کمیسیون نظارت بر اصناف منطقه آزاد قشم با حضور قائم مقام اصناف کشور، دستیار ویژه اتاق اصناف ایران، مدیریت‌های بازرسی و حراست سازمان منطقه آزاد قشم، دو نفر از معتمدین اصناف برگزار شد.

همچنین نتیجه این انتخابات توسط مسعود مورموگویی به عنوان رییس هیات اجرایی، داریوش جهان بین مدیرحقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم و تیمور همتی گل سفیدی از منتخبان صنوف تایید و امضا گردید.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5081
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.