تاریخ : چهارشنبه, ۱۳ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 3 July , 2024

برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان و نخبه محور در قشم

  • کد خبر : 1633
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان و نخبه محور در قشم
در نشست رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان و نخبه محور در جزیره قشم با محوریت پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱؛ افشار فتح الهی در این جلسه اظهار داشت: تقویت و توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان با رویکرد حمایت از نخبگان کشوری و دانشگاهی با اولویت رفع نیازها و توسعه منطقه یکی از برنامه های دارای اولویت منطقه آزاد قشم است.

وی ادامه داد: در جزیره قشم به شدت نیازمند تولید علم و دانشی هستیم که بتواند در چرخه اجرای طرح ها مورد استفاده قرار گرفته و عملیاتی شود و برای این منظور مجموعه پارک زیست فناوری می تواند به عنوان حلقه اتصال دانش و حوزه اجرا ایفای نقش کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با استقبال از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان و دانشگاهی جزیره، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری تمام بخش ها و دستگاه های دولتی بتوانیم اعتبار خوبی برای سرعت بخشیدن به رشد علمی منطقه جذب کنیم.

فتح الهی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه های سنتی و منسوخ شده در حوزه های مختلف به بهانه تولید اشتغال قابل قبول نیست و برنامه ریزی خوبی برای توسعه فعالیت شرکت و مجموعه های دانش بنیان جهت استفاده از دانش روز و کمک به توسعه متوازن، پایدار و سریع منطقه صورت گرفته است.

براساس این گزارش، علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه گفت: دانش بنیان ها می توانند حلقه ارتباطی میان عرصه های علم و صنعت باشند و با ایجاد ارتباط بین اقتصاد، صنعت، دانشگاه و مراکز علمی-تحقیقاتی را ایجاد کنند.

وی مجموعه پارک زیست فناوری خلیج فارس (قشم) را دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه فعالیت های دانش بنیان و دانشگاهی دانست و افزود: امیدواریم با برنامه ریزی بتوان زمینه حضور نخبگان علمی، دانشگاهی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در این منطقه فراهم کرد.

معاون وزیر علوم در پایان تاکید کرد: جزیره قشم بواسطه موقعیت استراتژیک دارای ظرفیت های بسیاری است که با حضور نخبگان دانشگاهی علاوه بر توسعه فعالیت های دانش بنیان در منطقه می توان برای پیشرفت حوزه های مختلف علمی و اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و بهبود کیفیت زندگی ساکنان جزیره تلاش نمود.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=1633
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.