تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024

ایستگاه مدرن لرزه نگاری قشم در کمتر از ۶ ماه احداث و فعال می شود

  • کد خبر : 4886
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
ایستگاه مدرن لرزه نگاری قشم در کمتر از ۶ ماه احداث و فعال می شود
رئیس سازمان مدیریت مدیریت بحران کشور گفت: ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط جزیره قشم در کمتر از 6 ماه آینده احداث، تجهیز و فعال می شود.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ محمدحسن نامی در آیین جانمایی و ترازیابی اولین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط جزیره جهانی قشم اظهار داشت: به دستور رئیس جمهور سازمان مدیریت بحران کشور به سمت هوشمندسازی در حرکت است.

وی افزود: یکی از عوامل هوشمندسازی مدیریت بحران، ایجاد ایستگاه های مدرن باند پهن است که احداث اولین آن امروز در جزیره قشم آغاز شد و در کمتر از ۶ ماه آینده فعال می شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: هزار و ۲۲۲ لایه مکان محور در کشور تعیین شده که ۱۳۰ لایه هوشمند در آن قرار می گیرد که از طریق آن پاسخگویی در همه ابعاد مدیریت بحران از جمله سیل، زلزله، هواشناسی، پایش جغرافیایی و ماهواره ای تقویت می شود.

نامی ادامه داد: هوشمندسازی کمک می کند در آینده بواسطه وقوع بحران‌ها تلفاتی نداشته باشیم و با افزایش ایمنی بتوان جان و سرمایه انسان‌ها را حفظ کرد.

وی گفت: قشم یک جزیره استراتژیک است و باید با تلاش همه جانبه از استعدادهای فراوان این جزیره بهره برد.

گفتنی است، آیین جانمایی و ترازیابی اولین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط جزیره جهانی قشم توسط موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران امروز با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون مرکز لرزه نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار شهرستان قشم، امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از مسئولان آغاز شد.

این مرکز در بیمارستان خلیج فارس جزیره قشم واقع در محدوده جی جیان قرار دارد و با بهره برداری از آن زیرساخت های مدیریت بحران و پیش آگاهی ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4886
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.