تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024

ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی در گرو ساماندهی اتباع خارجی قشم

  • کد خبر : 3591
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی در گرو ساماندهی اتباع خارجی قشم
ساماندهی اتباع خارجی عمدتا غیرمجاز فعال در بخش «بازیافت» جزیره قشم برای 200 نیروی انسانی بومی ایجاد اشتغال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲؛ بازیافت یا همان آماده‌سازی مواد و زباله‌هایی همچون آهن آلات، قراضه آهن، پلاستیک، شیشه، کاغذ و مقوا برای بهره‌برداری دوباره، یکی از صنایع بسیار درآمدزا در ایران و جهان است که مدال «طلای کثیف» را گردن‌آویز آشغال‌ها کرده است.

امروزه شهرستان قشم ۶۹ شهر و روستا دارد که سالانه تنها در ۲ شهر قشم و درگهان بیش از ۳۲ هزار تُن طلای کثیف تولید می‌شود. اجرای قانون مدیریت پسماند با طرحی جامع در این حوزه می‌تواند چرخه اقتصادی بخش بازیافت قشم را به حرکت درآورده و حجم قابل توجهی از اشتغال و درآمد پایدار را برای مردمان قشم ایجاد کند.

این ظرفیت در حالی است که حجم سرقت‌‌ها برای تبدیل به ضایعات و دیگر فرآیندهای غیرقانونی و یا کنترل نشده این بخش در نظر گرفته نشود. غفلت‌ از صنعت بازیافت در جزیره قشم و مشقت آن سبب شده است اتباع بیگانه اکثرا غیرمجاز بهره اقتصادی این حوزه را بدون آن که برای قشم و قشمیان و اقتصاد منطقه منفعتی داشته باشد، از آن خود کنند.

مدیرعامل شرکت آرمین شهر پاکی که مسوولیت جمع آوری زباله‌های قشم را عهده دار است در این خصوص گفت: طرح جامع پسماند جزیره قشم با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تدوین است.

علیرضا دهقانی ادامه داد: ۸۰ تا ۹۰ درصد از سرقت‌هایی که وارد ضایعات می‌شود با همکاری فرماندهی انتظامی در ساماندهی چرخه معیوب بازیافت، به ۳۰ درصد کاهش یافته است و عملا سرقت‌ با هدف فروش به ضایعاتی‌ها در قشم دیگر خریدار چندانی ندارد.

وی تصریح کرد: هم اینک افزون بر ۱۰۰ کارگر خدمات شهری در حوزه بازیافت فعال هستند که با ساماندهی اتباع بیگانه می‌توان ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر دیگر را نیز در این بخش استخدام کرد.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=3591
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.