تاریخ : چهارشنبه, ۶ تیر , ۱۴۰۳ Wednesday, 26 June , 2024

امکان انتقال سوابق ثبتی شرکت‌های فعال مناطق آزاد به سرزمین اصلی محقق شد

  • کد خبر : 5272
  • ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۸
امکان انتقال سوابق ثبتی شرکت‌های فعال مناطق آزاد به سرزمین اصلی محقق شد
ريیس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم از فراهم شدن امکان انتقال سوابق ثبتی شرکت‌های فعال در مناطق آزاد کشور از جمله قشم به سرزمین اصلی و بلعکس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، رویا زاهدنیا با بیان این‌ مطلب، اظهار کرد: طی ۳۰ سال فعالیت مناطق آزاد، از ابتدای سال ۱۳۹۰ انتقال پرونده‌های ثبتی مناطق آزاد از سرزمین اصلی به مناطق آزاد و بالعکس متوقف شده بود که با انعقاد این تفاهم‌نامه در سال “جهش تولید با مشارکت مردم” باردیگر انتقال سوابق ثبتی امکانپذیر شد .

وی ادامه داد: امضای این تفاهم‌نامه موجب دلگرمی فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد قشم خواهد شد.

به گفته رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، این تفاهم‌نامه در پی بازدید مسوولان ثبت اسناد و املاک کشور از اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد و ارزیابی مثبت آنان از قابلیت، ظرفیت و سوابق موجود شرکت‌های فعال در قشم، اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: نبود امکان شرایط انتقال سوابق ثبتی شرکت‌های فعال در مناطق آزاد به سرزمین اصلی و بالعکس از مهمترین موانع جذب سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد محسوب می‌شد که با امضای این تفاهم‌نامه، این مشکل حل و فصل گردید.

زاهدنیا یادآور شد: در مرحله نخست اجرای این تفاهم‌نامه مقرر شد برای مدت ۶ ماه تا زمان استقرار سامانه الکترونیکی اداره ثبت اسناد و املاک کشور در مناطق آزاد از جمله قشم، به شیوه سنتی انتقال پرونده‌های ثبتی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با اتمام این بازه زمانی شش ماهه، و استقرار سامانه ثبتی و الکترونیکی سرزمین اصلی، کار انتقال پرونده‌های ثبتی با اتصال به سامانه سرزمین اصلی و از درگاه الکترونیکی انجام خواهد شد.

رییس اداره ثبت شرکت‌های سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: راه‌اندازی این سیستم نقش مهمی در حذف پروسه طولانی و زمان بر مکاتبات و رضایت سرمایه‌گذاران را به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=5272
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.