تاریخ : دوشنبه, ۱۸ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 8 July , 2024

امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک

  • کد خبر : 2191
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۹
امضای تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد قشم و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آینده نزدیک
بر اساس نشست حضوری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم و معاون بازرگانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت و انرژی این منطقه توافقات لازم برای ارائه ظرفیت های تجاری منطقه آزاد قشم و کشتیرانی ج ا ا در قالب تفاهم نامه فراهم گردید.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱؛ معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با اعلام این خبر گفت: بر اساس مذاکرات بعمل آمده فی‌مابین و تبیین ظرفیت های طرفین، مقدمات همکاری متقابل در حد تفاهم نامه بین این سازمان و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با هدف راه اندازی خط کشتیرانی مستقیم و ارتقای حوزه بازرگانی و اقتصادی جزیره قشم فراهم خواهد شد.

مختارگرشاسبی ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه خط حمل و نقل کالاهای تخصصی و مواد اولیه کارخانجات تولیدی داخل کشور از مبدا خارج از کشور به مقصد قشم راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط استراتژیک قشم و قرارگیری در یکی از مهمترین آبراهه های بین المللی و همچنین برخورداری از اسکله های مناسب همچون اسکله بهمن و کاوه که امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ را فراهم می کند، راه اندازی این خط کشتیرانی کمک شایانی به توسعه اقتصادی قشم و کشور خواهد داشت‌.

به گفته گرشاسبی، استقرار منطقه آزاد در جزیره قشم و برقراری قوانین تسهیل گر در حوزه انبارداری، تخلیه و بارگیری و سایر خدمات مالی و اداری، این جزیره را به یکی از نقاط جذاب برای ارتقای تجارت دریایی تبدیل کرده است‌.

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=2191
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.