تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024
رییس صنایع دریایی کشور:

الگوی ۳۶۰ درجه سند توسعه دریامحور در کشور/ قشم تنها کاندید جامع‌الشرایط پیاده‌سازی الگوی ۳۶۰ درجه در ایران

  • کد خبر : 4201
  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۱۳
الگوی ۳۶۰ درجه سند توسعه دریامحور در کشور/ قشم تنها کاندید جامع‌الشرایط پیاده‌سازی الگوی ۳۶۰ درجه در ایران
رییس صنایع دریایی کشور از تدوین چارچوب نظری و الگوی توسعه دریامحور را با نام الگوی 360 درجه در شورای عالی صنایع دریایی با دارا بودن سه رکن زنجیره‌های ارزش صنعتی، زیرنظام‌های توسعه و آمایش جغرافیایی خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، محمدمهدی سالاری در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران که به میزبانی قشم برگزار می‌شود،  اظهار داشت: توجه به زنجیره‌های ارزشی که از مسیر صنایع مختلف شیلاتی، بندری، دریانوردی و لجستیک دریایی، کشتی سازی، استحصال آب و انرژی‌های نوین دریایی، نفت و گاز دریایی، صنایع مرتبط با خدمات و پشتیبانی دریایی، تجاری، محیط زیستی، دفاعی و امنیتی می گذرد، رکن نخست این الگو می‌باشد.

وی رکن دوم را زیرنظام‌های توسعه الگوی ۳۶۰ درجه خواند و افزود: ما باید به زیرنظام‌های توسعه‌ای همچون سرمایه‌های انسانی، منابع انسانی، توسعه حکمرانی زیرنظام‌های مرتبط با تامین مالی، فرهنگی، اجتماعی، فن‌آوری، امور زیربنایی و زیرساختی نیز در پیاده‌سازی این طرح، توجه ویژه داشته باشیم.

به گفته سالاری، رکن سوم در این الگو به آمایش جغرافیایی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، مرتبط می‌شود و مجموع این سه رکن، الگوی ۳۶۰ درجه را تشکیل می‌دهند.

قشم تنها کاندید جامع‌الشرایط پیاده سازی الگوی ۳۶۰ درجه در ایران

رییس صنایع دریایی کشور در ادامه با اشاره به جامع‌الشرایط بودن قشم برای پیاده‌سازی این الگو گفت: با توجه به ظرفیت‌های فراوان قشم در حوزه صنایع دریاپایه، این جزیره جهانی می‌تواند با میزبانی این رویداد بین‌المللی به محل تولد تمدن نوین دریایی و اقیانوسی ایران تبدیل شود.

وی قشم را صاحب کلیدی‌ترین پسکرانه در بین جزایر کشور دانست و ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب ظرفیت‌های دریایی کشور را در پنج عرصه پسکرانه، کرانه، جزایر، آب‌های داخلی، اقیانوس‌ها و آب‌های آزاد دنیا بیان کردند، بنابراین سخن از توسعه جزایر ما را ملزم به توسعه همه جانبه قشم به‌عنوان پشتیبان سایر جزایر می‌کند.

گفتنی است، نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و محمد مهدی سالاری، رییس صنایع دریایی کشور و جمعی از اصحاب رسانه جزیره روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در قشم برگزار شد.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4201
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پايگاه خبري چل بيم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.