تاریخ : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 29 June , 2024

اقتصاد گردشگری قشم نیازمند اصلاح است

  • کد خبر : 4632
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
اقتصاد گردشگری قشم نیازمند اصلاح است
رییس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اقتصاد گردشگری قشم در سال جدید باید به نفع همه مردم جزیره اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، عادل پیغامی در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به ضررده بودن اقتصاد گردشگری جزیره برای سازمان و کل اجتماع ساکن بیان داشت: یکی از مسایل سازمان در سال جدید، کمک به تبدیل کردن صنعت گردشگری به یک صنعت سودآور برای همه مردم جزیره است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی یک اقتصاد، نیاز است آینده زیان‌ها و فواید آن بررسی شود که اگر ضررده است تغییر یابد یا اگر سودآور است راهکارهای افزایش را ارتقا دهیم.

وی در توضیح بیشتر افزود: حدودا یک میلیون گردشگر در سال وارد قشم می‌شود که برای سازمان بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان( از لایروبی گرفته تا خدمات دیگر) هزینه به همراه دارد، به عبارت دیگر هر گردشگر برای سفر به قشم معادل ۱۰۰ هزار تومان از سازمان یارانه می‌گیرد.

پیغامی به بودجه ۳۰ میلیاردی ستاد سفر در سال جاری اشاره و تاکید کرد: این یارانه درواقع از جیب کل مردم جزیره هزینه می‌شود زیرا اگر نیازی به خدمات زیرساختی گردشگری نبود، بودجه یاد شده می‌توانست برای زیرساخت‌های مورد نیاز ساکنان همانند آب‌شیرین‌کن، جاده و … به مصرف برسد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ریتم گردشگری در حال اتفاق در جزیره، تنها برای رستوران‌ها، هتل‌ها، مراکز فروشگاهی، تفریحی و بوم‌گردی‌ها با انتفاع همراه است و برای سود جمعی، نیازمند برنامه‌ریزی با همکاری و همدلی فعالان این عرصه در قالب تشکیل صندوق‌های مسوولیت اجتماعی برای ساخت مراکزی همچون مدرسه، بیمارستان و … است.

گفتنی است، ۱۶ نوع گردشگری در سطح بین‌المللی وجود دارد که در کشور ما شاید نیمی از آن مورد استفاده است.

جزیره قشم با تنوع بالای فرهنگی، طبیعی و زیستی خود توانایی فعال‌سازی انواع گوناگونی از گردشگری را داراست که با خود اقتصاد ریالی و ارزی بالایی به همراه خواهد آورد.

 

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4632
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پايگاه خبري چل بيم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.