تاریخ : دوشنبه, ۱۱ تیر , ۱۴۰۳ Monday, 1 July , 2024

اقبال گردشگران از تماشای دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه جزیره جهانی قشم

  • کد خبر : 4565
  • ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۷
اقبال گردشگران از تماشای دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه جزیره جهانی قشم
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: گردشگران جزیره قشم به دو ژئوسایت دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه بیش از دیگر ژئوسایت‌ها اقبال نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم،  سجاد اشگرف با اعلام این مطلب، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند گذشته تا پایان ششمین روز فروردین امسال، ۷۵ هزار و ۱۵ بازدید از دو ژئوسایت دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه جزیره جهانی قشم انجام شد.

وی با اعلام اینکه سهم بازدید از دره ستاره‌ها و تنگه چاهکوه در بازه زمانی یاد شده به ترتیب ۴۷ هزار و ۱۵۶ و ۲۷ هزار و ۸۵۹ مورد بود، افزود: در مدت زمان مشابه سال گذشته تعداد ۴۳ هزار و ۴۶۰ بازدید از دره ستاره‌ها و ۲۸ هزار و ۳۴۹ بازدید هم از تنگه چاهکوه صورت گرفته است.

به گفته مدیر ژئوپارک جهانی قشم، بعد از این دو ژوئوسایت پُر بازدید، طولانی‌ترین غار نمکی جهان در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم با چهار هزار و ۱۳۸ بازدید و دره تندیس‌ها با دو هزار و ۲۱۷ مورد قرار دارند.

وی همچنین بیان داشت: یکهزار و ۲۱۶ نفر از گردشگران هم در این مدت با حضور در موزه زیبای ژئوپارک شهر قشم، بیش از ٣٠٠٠ نمونه زیستی تاکسیدرمی شده را به همراه صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره و ماکت زیبای چند ژئوسایت اولین ژئوپارک خاورمیانه در قشم را از نزدیک تماشا کردند.

جزیره قشم با دارا بودن ظرفیت‌های متنوع گردشگری، بازار مناسب خرید، سواحل زیبا، آب و هوایی کاملا بهاری و مردمانی میهمان دوست این روزها میزبان انبوه مسافرانی است که از سه میر دریایی (اسکله شهید حقانی به سمت اسکله شهید ذاکری) زمینی (اسکله پل به سمت اسکله لافت) و هوایی (فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد) وارد این جزیره زیبای جهانی می‌شوند.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4565
  • منبع : منطقه آزاد قشم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.