تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
با اجرایی شدن تفاهم‌نامه و پلتفرم اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های شانگهای امکان‌پذیر می‌شود؛

توسعه روابط اقتصادی قشم با ۱۹ کشور جهان

  • کد خبر : 4260
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
توسعه روابط اقتصادی قشم با ۱۹ کشور جهان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با اجرایی شدن تفاهم‌نامه و پلتفرم اقتصادی و تجاری سازمان همکاری‌های شانگهای، روابط اقتصادی جزیره با ۱۹ کشور جهان، توسعه پیدا می‌کند.

 

به گزارش پایگاه خبری چل‌بیم، عادل پیغامی در نشستی با هیات سرمایه‌گذاری چندین شرکت و کارخانه بزرگ چینی، ضمن استقبال از سرمایه‌گذاری کشورهای خارجی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و گردشگری جزیره گفت: باید بستر مناسب برای ورود و نقش‌آفرینی قشم در اقتصاد جهانی فراهم شود.

وی تاکید کرد: امضای تفاهم نامه همکاری‌های مشترک میان منطقه آزاد قشم و شاخه عملیاتی سازمان پیمان شانگهای، فرصت مناسبی برای پیشرفت قشم و بهره‌مندی از مزیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری پیمان شانگهای و کشورهای عضو می‌باشد.

استقبال چینی‌ها از فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم

چگونگی سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پروژه توسعه بندر کاوه به‌عنوان یکی از بخش‌های اصلی طرح جامع شبکه ارتباطی خلیج‌فارس و پیش‌بینی شیوه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد پایگاهی برای حضور یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع سنگین دنیا، از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه بود.

همچنین هیات سرمایه‌گذار چینی در این جلسه پیشنهاداتی را پیرامون ایجاد بستری برای حمل و نقل سبز با حضور شرکت‌های تولیدکننده موتورهای برقی، اتوبوس و ماشین‌های برقی و امکان‌سنجی ایجاد خط تولید آن در جزیره ارائه کردند.

چگونگی ایجاد بستر گردشگری جهت حضور تورهایی از کشور چین، ساخت هتل پنج ستاره در جزیره و برقراری خط پروازی مستقیم از شهر چنگدو به قشم نیز، از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است، نمایندگانی از شرکت زوم لیون، شرکت فناوری چنگدو ردیت، شرکت مشاوره فوجیان شنگتنگ، گروه هونان لانتیان، شرکت متاسل، شرکت ابزار و تجهیزات اتوماسیون شانگهای و شرکت فناوری هایترا از کشور چین با هدف آشنایی با ظرفیت‌های موجود و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف به این جزیره سفر کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=4260
  • نویسنده : معصومه مشار
  • منبع : پايگاه خبري چل بيم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.