تاریخ : جمعه, ۱۵ تیر , ۱۴۰۳ Friday, 5 July , 2024
دغدغه مردم قشم در کلام شیخ خطیبی؛

از گرانی میوه تا توسعه متداخل

  • کد خبر : 1468
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۵۰
از گرانی میوه تا توسعه متداخل
امام جمعه اهل سنت قشم در شورای اداری استان هرمزگان دغدغه مردم این جزیره از گرانی گوشت و میوه تا لزوم پرهیز از توسعه متداخل را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری چل بیم، پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱؛ شیخ عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم در جلسه شورای اداری استان هرمزگان به میزبانی این شهرستان اظهار داشت: حوزه زیرساختی منطقه آزاد قشم در دوران مدیریتی «فتح الهی» متحول شده است.

وی افزود: گرانی ارزاق به دلیل بعد مسافت، تردد دریایی و هزینه نقل و انتقال بویژه گرانی گوشت و میوه از مشکلات مردم قشم به شمار می‌رود.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: یکی از دلایل گرانی گوشت در جزیره قشم این است که به بهانه قاچاق، از ورود دام زنده به جزیره جلوگیری می‌شود.

شیخ خطیبی ادامه داد: در ایام نوروز نیز با مشکل رفت و آمد بومیان به جزیره مواجه هستیم که باید تدبیر مناسب، رفت و آمد ساکنان تسهیل شود.

وی اضافه کرد: شهروندان در ورودی شهر نیز با ترافیک سنگین مواجه می‌شوند که در این شرایط آمبولانس و نیروهای امدادی هم مشکل مواجه می‌وند و باید مسیر اضطراری پیش بینی شود.

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: غفلت از نگاه جامع می‌تواند شرایطی را رقم بزند که توسعه گردشگری و توسعه اقتصادی به توسعه متداخل و متناقض تبدیل شوند.

شیخ خطیبی افزود: توسعه گردشگری برای درآمد مردم حائز اهمیت است و پرورش میگو نیز در عرصه ارز آوری نقش ارزنده ای دارد اما باید با تدبیر مدیریتی از تداخل آن ها جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: طبیعت بکر برای گردشگری مورد نیاز است و باید در احداث مزارع هکتاری پرورش میگو دقت شود تا صنعت گردشگری، فرصت ها و طبیعت بکر جزیره از بین نرود.

امام جمعه اهل سنت قشم بیان کرد: اخلاق مداری و مردم داری به عنوان کلید اساسی تمامی قفل ها و مولفه مورد تاکید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب موجب تزریق امید به جامعه و ارتقای سطح رضایتمندی مردم می شود.

عکس: عادل تورنگ  |  خبر: مجتبی نوزرنژاد

انتهای پیام/.

لینک کوتاه : https://chelbim.ir/?p=1468
  • نویسنده : مجتبی نوزرنژاد
  • منبع : چل بیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.